Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-09 (ny) Bertelsmyråsen

3 Innlegg
3 Deltakere
9 Liker
1,000 Visninger
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 288
Trådstarter  

Et sted med nydelig utsikt, bl.a. til Jonsknuten, 48,5 km unna. 

Vi kom fra Dikemark og Brennåsen  (post i 1973), sti og bushing. 

140826BE 932C 4EDA 8780 10E24A59940A

Hilsen Nina
God tur!


   
Morten Møst, Kristin Bøe og Liv Paltiel likte dette innlegget.
Sitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

Jeg var på denne i går i flott vårvær utstyrt med turkartet Kjekstadmarka 1: 20 000.. Startet fra Dikemark (utfartsparkeringen v/Krokeika). Herfra går det bl.a. en merket blåsti til Lier stasjon.  Denne fulgte jeg, koselig terreng. Nær snøfritt i stien, noen små snøflekker i terrenget og noe snø der skiløypa og stien krysser. Ingen mengde som laget problem. 

Hyggelig terreng. Fortsatte denne stien til den krysser veien syd for Torsbråten. Her tok jeg veien sydover - og litt opp. Da jeg fikk en litt større myr på venstre side av veien gikk jeg "rett vest" og litt syd før jeg kom til posten.  Noen få meter lenger syd står det en enkel benk, her er det både bålplass og trær som er angrepet av varmen. Herfra starter også stien som kan føre deg tilbake til veien. Vi er ikke lenger unna veien enn at vi hører de som går der og prater.

Ingunn


   
Nina Didriksen, Jarle Karlstad, Morten Møst og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 83
 

 

Bertilsmyråsen2

Skulle hygge meg med en superenkel og kort tur nå i sommervarmen, men jeg klarte å rote det til. Brukte GPS og klarte å gå 1,9 K med bare bushing. Mange fluer, mygg og ekkel kvist. Men kom fram til sist. Stedet er helt nydelig. Krokfuruer og en uendelig lang utsikt mot sørvest.

Dette innlegget ble endret for 3 år siden av Beate Heilemann

   
Kristin Bøe og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette