Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-31 Glåmene

10 Innlegg
10 Deltakere
15 Reactions
1,879 Visninger
Victor Hansen
(@vahansen)
Innmeldt: 8 år siden

I forrige uke var jeg ved Glåmene i nydelige høstfarger sammen med noen Stifinner-poster. Jeg prøvde å ta samme bilde som i boka, men med høstmotiv 🙂

IMG 20201009 154013 red

Liv Paltiel likte dette innlegget
SvarSitér
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Dette er et nydelig område med flere "godbiter". Så da er det greit å ha god tid og få med seg mer enn selve posten. I tillegg til en runde på selve Glåmene, så var jeg oppom Appelsinhaugen (462), Kopperhaugene (526) og så tok jeg en titt på den mosegrodde bergveggen ikke langt unna Kopperhaugtjernet som var KP 1990-1992. Flott utsikt sørover på Kopperhaugene. Men nordover begynner det å bli veldig tilgrodd. Kunne så vidt skimte Bonna og Kikutstua under Kikutmassivet. Turen i går startet på sykkel fra Hammern i Maridalen og videre til Blankvannsbråtan. Derfra til fots. Så ikke et menneske rundt Glåmene. Men ikke overraskende masse folk på Kobberhaughytta og Ullevålseter. En flott søndagstur.

Jarle

SvarSitér
(@klohne)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

1359151F 9863 400F 8D80 8C4FEC64C778

Fin tur til Glåmene i dag!

Gikk blåstien fra Sørkedalen skole, og forbi Finnerud, og tilbake over Kobberhaugshytta, fin runde i sola!

Dagens overraskelse kom på starten av turen, etter første kneika, der blåstien tar av fra skiløypa, kom jeg til et skilt som fortalte at jeg nå sto midt i et hus i Brennatunet boligfelt.  Her er det noe jeg ikke har fått med meg...

CB7F02C7 4A17 4F9D 826A 611912D87B1F

Jarle Karlstad likte dette innlegget
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Inspirert av Kari sitt innlegg tok vi turen over Glåmene i dag. Veldig fullt på parkeringsplassen ved Elveli, men det var plass til en bil til. Det som er rart er at du dermed tror du går i kø, men det gjør du ikke. Mange som går veien, og det er jo et utall mål med dette som utgangspunkt.

Vi tok "gamlestien" opp til Finnerud, synes den er hyggeligere og mer "riktig" i terrenget enn den som bare er lagt om uten hensyn til riktig bevegelse. Eller så er vi bare gamle og liker ikke endring lenger....

Deretter blåstien over til sakariashytta og deretter over til Glåmene. Første delen her er flatehugget, og den er blitt både lys og trivelig. Pent arbeid. Deretter inn i verneområdet og en svært hyggelig sti. Posten står høyt og tydelig ved stien og løypa. Den har også en svært hyggelig kode, som har vært en gjenganger i de siste bøkene. Æres den som æres bør!

Etterpå tok vi med oss tre cacher på veien tilbake. Nydelig vær, nydelig tur og en fantastisk fin post!

20201018 144954 b

Nina Didriksen, Jarle Karlstad og Liv Paltiel likte dette innlegget.
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden

Denne har jeg spart til marka viser seg i sin fineste vinterprakt. Nå har det vel strengt talt vært drømmeføre i over en måned, så på høy tid å avlegge Glåmene et besøk. 

Startet grytidlig fra Øvresetertjern og tok følgende rute: Skomakerløypa - Rundmyr - Blankvann - Kobberhaugen - Glåmene. 

En virkelig ski-in med trikkeskinner til 30 cm fra posten! Fremme 09:30 og nøt en toddy fra termosen. Tok løypene vest for Blankvann på reuren. Og etterhvert sprakk skyene opp og solbrillene måtte på. Totalt 18 km. 

Markalykke - takk for turen! 

KM 20 31 1
KM 20 31 2

Liv Paltiel likte dette innlegget
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette