Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-11 Vannledningen Småvann-Aurevann

19 Innlegg
13 Deltakere
55 Reactions
3,766 Visninger
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 7 år siden
Trådstarter   [#365]

Etter å ha ervervet meg nyboka ble det litt venting på åpning og kvikklunsj: den ble brukt til å merke av posten med blått (forrige hefte er gult - og de røde er branntårn jeg gjerne vil besøke) (bruker små klistremerker som sitter akkurat passe på og går å ta av uten å skade kartet)  Da så jeg at det ble en fin tur fra By til post 11 i nyboka og videre nordover og over til Myrseter - (skikkelig ulent på trillestien og definnitivt rette veien å gå - det var bratt nedover på slutten og ble laaaange 300 meter) og videre ned til post 12 Dammersplassen i gamleboka. 

Dette var en lett sykkelpost (en del oppover selvfølgelig, men går greit på El'n) men posten ligger 150 meter før markeringen og gps anvisningen - men ligger rett ved veien og lett å se. (hvis du har gått over en liten bro har du gått for langt)

kart
klistre

Morten Møst, Kristin Bøe, Synnøve Kjærstad og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Morsom metode! Hvor får du tak i prikkene?

Selv tegner og klipper jeg piler av gule lapper, i år for anledningen rosa, siden det var den blokken som lå nærmest. 

FBB76406 B592 4077 9B92 7FFB5006EBB0

God tur! Hilsen Nina

SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

@ninad Hei Nina

Du får kjøpt dem i en bokhandel/papirhandel.

Ingun

Morten Møst og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Dette ble en fin sykkelpost hjemmefra og via Bykrysset. Posten står før demningen, du skal ikke over noen bro her før posten som står på høyre side av stikkveien.

Tidligere når jeg var vært her har jeg tatt den blåmerkede stien fra By mot Myrseter. Da vi kom ned til Småvann og skiltene om drikkevannsreservat går blåstien mot venstre (vest). Mot øst og til høyre går det en umerket sti langs vannet som kommer ned på stikkveien som går inn til Småvann. Hvis du ikke sykler kan dette være en fin tur. Rundtur blir det også om du går veien tilbake.

Ingunn

Morten Møst, Kristin Bøe, Synnøve Kjærstad og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden

Jeg parkerte bilen på By innerst i Lommedalen i dag tidlig og jogget til posten. Samme vei tilbake. Totalt ble det 8,5 km og tur på 52 minutter.

Karl Georg

Kristin Bøe og Synnøve Kjærstad likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 1 / 4
Del dette