Fin tur på elsykkel hit i dag! Da er den nok flyttet for å stå riktig i forhold til beskrivelsen i boka. Den sto definitivt ikke der da jeg var her inne. Men jeg plukket en del tyttebær i skråningen. De er nok borte nå. Ingunn Null problem å finne posten - bare jeg hadde lest godt nok. Begynte først å gå opp en sti mot demningen, men da jeg snudde meg, så jeg posten. En grå og dyvåt ukestart, og folketomt i skogen en mandag formiddag ved 10-tiden. Godt med regntøy og hansker. Etter fotografering og klipping trillet jeg tilbake og rakk en dusj før kveldsvakta. En liten skrivefeil på plakaten, gitt. Og i heftet + på nettet skriver Skiforeningen om «Småvanna» og at navnet kommer av at det var flere vann som ble demmet opp til ett. På Kartverket nettkart står det derimot «Småvann» i entall. God tur! Hilsen Nina Fottur tur retur fra parkering ved By. Var litt spent på hvor posten var å finne etter en del omtale av dette "problemet". Gikk først opp på demningen for å se innover vannet, snudde meg andre veien, og så posten akkurat som på bildet i boka! Tåke hele veien fra Oslo, tåke hele veien opp til posten, og enda tettere tåke hele veien hjem. Men tåke har sin sjarm den også. Hei, i dag gikk jeg blåmerket sti fra By til sørvest-enden av Småvann. En trivelig og god sti, men naturligvis våt i disse dager. Deretter umerket sti langs vannet bort til demningen. OBS: Vannet står over demningen, så det kan være skummelt og glatt å gå over den fra vestsiden til posten nå; fossefallet er skadelig høyt. Fulgte isteden en (ikke så lang) kronglete sti ned til der stikkveien krysser over bekken, deretter var det grei skuring opp til posten. Så nesten straka vegen tilbake til By, men med en avstikker ut i terrenget siden det var så fint vær. Gunnar K.
Når jeg lese tidligere innlegg ser det ut som posten er flyttet, i dag måtte jeg over en liten bro og helt opp til demningen før jeg fant den på venstre side. Men enkel å finne og lett å komme til!