Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-31 Steinskulpturer ved Krutthuset

4 Innlegg
4 Deltakere
18 Liker
340 Visninger
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 87
Trådstarter  

En klassisk "drive in", som egner seg når man har dårlig tid, det er dårlig vær eller at man er halt på bakfoten og ikke orker så mye.

Parkerte på Skar og tok gruset turvei hele veien opp til Kruttmølla. Der var posten greit plassert, og beskrivelsen i boken er så fyldig at dette innlegget ikke blir så langt.

Spennende å se større utgaver av disse skulpturene lenger nede i veien, her snakker vi "size matters".

Så fant vi et nettverk av stier på vei tilbake, som ga oss masse steinsopp i nettet. Det var en flott bonus for en kort tur!


   
Morten Møst, Synnøve Kjærstad, Kristin Bøe og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
(@hansf)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden
Innlegg: 42
 

Dette er vel bokas "enkleste post" - samtidig som den må defineres som en av min og mitt turfølges "nærposter". Velkjent tur- og O-løpsterreng for oss. Vi gjorde følgende forlengelse: først østsiden av Skarselva opp til Øyungen og deretter vestsiden (begge sidene på vei) ned. 50 m fra parkert bil tok vi så innover stikkvei med forbindelse med vei til Krutthuset, og det ble jaggu 7,5 km til sammen! Krutthuset er forøvrig et severdig kunstgalleri, men var tilsynelatende stengt i dag. Det er heller ikke bare bare å komme styrtende ut av skogen lett svett og med grankvister i håret for deretter å entre kunstgalleriet...


   
Morten Møst, Synnøve Kjærstad, Nina Didriksen og 3 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
Innlegg: 140
 

Jeg tok posten i mørket, med hodelykt. Startet ved Brekkekrysset og løp grusveien til Hammeren. Deretter fulgte jeg asfalten til det var noen hundre meter igjen. Der er det en del hus på oversiden av veien og jeg fulgte stier derfra til Krutthuset for å prøve noen nye stier. Det tok et par minutter å finne posten i mørket, men det gikk fint. Om lag samme vei hjem igjen.

Karl Georg 


   
Synnøve Kjærstad og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 69
 

Det var fullt på parkeringsplassen på Movann allerede før kl 10, så da ble det Skar og posten ved Krutthuset istedenfor ved Ormetjern. Kaffe og vaffel i bua ved Øyungsdammen istedenfor på Sinober.

Mellom parkeringsplassen på Skar og  Krutthuset møtte jeg til sammen fem mennesker. Opp mot Øyungen var det rene folkevandringen.

Det er flere tiår siden jeg så Krutthuset første gang. Da var det fortsatt inngjerdet og så litt skummelt ut. Hyggelig å se hvor fint det er blitt der nå. 

Synnøve


   
Liv Paltiel, Nina Didriksen, Hans Löwe Larsen og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette