Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-21 Sovarodden

3 Innlegg
3 Deltakere
6 Liker
563 Visninger
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 288
Trådstarter  

 

825BCDF3 0088 4BEC A50C E3F5D34AEE2C
C64EBF8D B748 45C9 A535 C47CDD4D71A8

Jeg lurte på om kjerreveien som tar av fra Østerdamveien og innover Sovarodden kunne sykles. Svaret er ja. Min helt vanlige, demperfrie doning klarte brasene, og gåturen gjennom skogen og opp ble derfor bare et par hundre meter. Fint når ryggen krangler på gåing for tiden. 

Vel oppe på det utsiktsfrie topplatået møtte jeg to andre som også samler på poster.

I går hørte jeg om noen som rodde til odden for å ta posten. Dagens to hadde padlet. Jeg lurer på hvordan det egentlig gikk i den tildels kraftige vinden i dag. De sa at de hadde stor glede av å samle poster, det støtter jeg. Min tur fortsatte til Døypefonten, men jeg tror nok ikke kajakkpadlerne skulle dit etterpå, det ville vært en kronglete affære fra Øyangen. 

Fine høstfarger nå!

 

Hilsen Nina
God tur!


   
Synnøve Kjærstad, Morten Møst og Kristin Bøe likte dette innlegget.
Sitér
Stikkord
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden
Innlegg: 140
 

Jeg tok meg den luksus å kjøre helt inn til starten av odden med bil (ble en ekstra bomavgift). Dermed ble det kun 2,5 km hver vei. Valgte å gå av stien ved et blått bånd hvor en liten sti gikk til en hytte ved foten av toppen. Ned igjen valgte jeg å gå den bratte veien ned til stien, for variasjon. Alltid moro å gå ned slike små skrenter.

Karl Georg


   
Synnøve Kjærstad likte dette innlegget
SvarSitér
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 69
 

Vi unte oss også å kjøre til starten av odden. Før vi gikk for å finne posten, gikk vi til Damstua for å spise nisten. Der er det så fint å sitte på en godværsdag, og det var det Sankthansaften. På vei til posten tok vi også av ved det blå båndet. Etter stempling gikk vi til hytta rett syd for toppen for å se på utsikten nå som det er blitt hugget i skråningen der. Fin post!

Synnøve


   
Gunnark og Kari Lohne likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette