Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-21 Sovarodden

7 Innlegg
7 Deltakere
21 Reactions
1,851 Visninger
(@hansf)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden

Vi parkerte bilen ved Jonsetangen (det skal være en viss lengde på turen...), og gikk veien langs Øyangen og fram til sti/vei over til blåsti (som viste seg å være "kjørbar" vei langt  utover Sovarodden). På tilbaketuren skulle vi ta med oss en gammel kjentmannspost innunder Høgvolltoppen, men ga for aller første gang i vår kjentmannshistorie opp etter et par hundre meter. Makan til nedfall av trær og gjengrodd terreng har vi aldri sett.  GPs-en viste da ca 160 m igjen til posten! 

Nina Didriksen, Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
(@lajla)
Kjentmann
Innmeldt: 8 måneder siden

Jeg var nylig blitt alene og ville prøve å finne kjentmannsposter etter at min kjære hadde gått bort brått og uventet. Han var alltid den som orienterte, og han kunne det. Det kunne ikke jeg. Jeg tok sykkelen i bilen og kjørte til Ringkollen. Derfra syklet jeg langs Øyangen, kjørte for langt og måtte tilbake. Var sulten og hadde matpause på et hyggelig sted. Etter pausen skulle jeg videre, men da var kartet borte. Jeg lette og lette, men fant det ikke. Til slutt måtte jeg bare gi opp. Jeg ville prøve å finne posten allikevel. På veien traff jeg en dame som så ut som hun kom fra posten. Jo, det gjorde hun. -Kan du kanskje forklare meg veien, sa jeg høflig,- du skjønner, jeg har vært så uheldig å miste kartet mitt. -Å, men jeg har akkurat kjøpt et nytt kart, sa hun, -og du kan få det gamle. 

Hvor heldig er det lov å bli! Jeg takket så mye. Posten var til og med tegnet inn! Og jeg fant den. Bortsett fra en mann på sykkel var hun den eneste personen jeg traff på hele turen. Etterpå tok jeg posten på Barlindhøgda også, takket være kartet.

Dette var sommeren 2024. Om damen med kartene skulle lese dette, skal hun vite at jeg er evig takknemlig, og jeg brukte kartet mange ganger.

Nina Didriksen, Kari Lohne, Hans Löwe Larsen og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette