Vi skriver 22. oktober og jeg er visst den første som skriver om denne posten. Den er ikke så langt inne i Østmarka og således tilgjengelig for alle. Jeg tok posten på en joggetur på 2 timer. Jeg startet ved Ulsrud stasjon og tok først post 43. Deretter løp jeg ned til Mariholtet og over demningen. Den lille grusveien sydover langs Nord-Elvåga er helt nydelig. Posten ble enkelt funnet etter god beskrivelse i heftet. Til slutt løp jeg over den lille brua over Syd-Elvåga og tilbake til Rustadsaga og Bogerud t-bane. Det ble totalt 17,4 km en nydelig lørdagsformiddag. Karl Georg Jeg tok også denne etter Lille Haukåsen, men må bekjenne at jeg har glemt - og fikk ikke til - å opprette en "ny" post beskrivelse. Fulgte nok samme rute som deg. Da jeg kom veien ned til Deledalen fortsatte jeg ned til vannet, på mitt kart var det tegnet en umerket sti langs vannet. Var veldig spent på denne. Her har "noen" vært og jobbet for det lå en grei klopp over bekkefaret som endte i Elvåga. Vel over møtte jeg to - ganske små - skilt som viste til "sti ved lavvann" og sti ved "høyvann". Siden det ikke var så høy vannstand da jeg var der valgte jeg "lavvannsvarianten". Den var helt fin. På motsatt side var det satt opp en trapp for å ta seg opp til høyvannsstien. Fortsatte frem til stimøtet, tok til venstre og gikk rett på posten. På staken hvor posten og drikkevannsskiltet står var det også en boks fra Skiforeningen for stempling til distansemerket. Her var både stempelpute og stempel på plass. Fortsatte også til Bogerud T-banestasjon. Ingunn Til slutt løp jeg over den lille brua over Syd-Elvåga Den kalles «El Paso». Vi rastet på odden da vi tok posten for et par-tre uker siden. Der er det en inskripsjon i fjellet, noen som vet noe om den? (Ikke vårt bål.) God tur! Hilsen Nina Med yr og tåke ble det gåtur fra Rustadsaga, men egt. er dette også en fin sykkeltur til brua El Paso; kun 500 m til fots den siste biten. Med tidligere bolig i Ole Messelts vei og medlem av Trosterud IL, har jeg faktisk flere ganger vært inne på "Vågheim", uten å vite den historikk som satt i veggene. Men i 2013 var det slutt; boligen er erstattet av 7-etasjes blokker og ingen tenkte den gang på å ta vare på Ole Messelts vei 1. Noen ildsjeler har ryddet buskaset ved ruinen og den er nå lett synlig. Veldig vått i skogen, men ennå lite vann i Elvåga. Mvg Torgeir Lang historie her. På et skilt lenger oppe (der stien ned til Vågheim begynner ved blåstien) står det at stedet først hette Elvåga. Skytten ble stedsnavnet da en av beboerne her var så god til å skyte! Hvordan kom navnet Vågheim inn?