Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-35 Jegersly

2 Innlegg
2 Deltakere
10 Liker
342 Visninger
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 69
Trådstarter  

I det nydelige været i går fikk jeg en fin tur i Lillomarka. Etter kaffe og vaffel på Lilloseter gikk jeg et lite stykke nedover veien til en mindre sidevei som går inn til en hytte. Ved hytta kommer det skiløype forbi og den fulgte jeg nedover. Etter å ha passert en myr tok jeg av fra skiløypen på en umerket sti nordøstover og krysset bekken mellom Søndre Aurevannsputt og Aurevann og så var jeg fremme ved posten. Grunnmuren så akkurat ut som sist. Ned mot vannet var det tydelig at det har vært mye camping de siste årene. Jeg fortsatte på den umerkede stien øst for Aurevann og etter hvert vest for Stokkevann og kom ut på Bergensveien mellom de to nordligste badebryggene i Steinbruvann. Skiløypen og stien er tegnet inn på turkartet over Lillomarka 1:22 500.

Synnøve


   
Nina Didriksen, Hans Löwe Larsen, Gunnark og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 87
 

Da var det vår tur til å våge oss på siste post i Lillomarka. Dette blir post nummer 15 for oss, og vi er på Bronse! Nydelig dag, frosten er på vi til å feste seg, og det var et lite snødryss på vei og sti. Ikke kaldt nok til at myr- og vannhull hadde frosset, men det kommer snart!

Parkerte ved Badedammen for å få litt distanse, det er et hyggelig område å gå i, med alle sin små vann. Forbi Badedammen og forbi Steinbruvannet inntil en skiløype (naturløype står det på skiltet - med god grunn) tar inn nordover mot Aurevann.

Følger denne løypa helt fram til Aurevann og tar fatt på turen rundt Aurevann. Dette er jo oppdemmet, så stien går opp og ned for å passere alle knauser som gjør det umulig å gå langs vannet.

Framme ved nordlige enden av vannet gikk vi rett på posten. Et hyggelig gjensyn, forrige besøk her var 10.5.2003 og i følge bilder fra den gang er det definitivt ikke bare trærne rundt posten som har blitt eldre......slik er nå engang naturens gang. Sukk....

Deretter videre på turen rundt Aurevannet, og det ble kaffepause ved vannet. Spanderer et bilde fra det punktet. Deretter passerte vi stedet for post 35 i 2000-2002, som vi stemplet 13.9.2001. På vei dit fikk vi også et fint gjensyn med det som vel er markas peneste atthaldsdam, med nydelig håndverk i steinsettingen på toppen.

Så var det tilbake til veien - belyst og klar for vinterlige aktiviteter.

Anbefaler denne posten fra dette utgangspunktet - en flott runde!

20221203 142004 b

 


   
Synnøve Kjærstad, Kari Lohne, Hans M. Fagerli og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette