Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Turplanlegging viktigere i trangere tider - et rutespørsmål

3 Innlegg
2 Deltakere
4 Liker
240 Visninger
(@harsol)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden
Innlegg: 2
Trådstarter  

Hei, jeg mener det er fornuftig med god planlegging for å unngå for mange bilturer når markene postene ligger i befinner seg svært langt unna. Utfordringen er ofte å lage en rute som er smart og overkommelig tilpasset egen kapasitet og tilgjengelig tid. Anledningen nå er en tur til postene i Romeriksåsene. Er det noen som har erfart om sykkel lar seg trille fra sydenden av Piperen til sydenden av Dampiperen i Romeriksåsene? Et svar hadde vært nyttig for turplanleggingen. VH Harald Solberg


   
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 288
 

Interessant! Selv satt jeg i går og lurte på om det gikk an å trille sykkel fra Solobservatoriet og til veien nord for observatoriet, den langs Sæterbekken/som går mot Råsjøen. Jeg falt ned på «nei, orker ikke ta sjansen».

Til ditt spørsmål: Jeg er ikke detaljkjent, men et blikk på kartet gjør at jeg er fristet til å si nei eller tja. Det avhenger av hva du orker og hvor tung sykkelen din er. Det ser ganske stiløst ut på o-kartverktøyet mapant.no, se skjermdump (du kan trykke på bildet, så blir det litt større og tydeligere) og andre kart.

Det er en mye brukt gruppe på Facebook som heter «Nordmarka (m/Krokskogen/Lillomarka/Romeriksåsen)», der er det mange folk som vet mye. Prøv der?

877A1D83 3665 4A91 A852 E2A94CFA89FA

 

Hilsen Nina
God tur!


   
SvarSitér
(@harsol)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden
Innlegg: 2
Trådstarter  

@ninad Tusen takk for svaret! Har selv sjekket mapant tidligere og sett det samme. Min erfaring er likevel at verken det eller markakartene er oppdatert om alle tråkk og stier man finner i virkeligheten. Hugst er også noe som plutselig skjer og endrer fremkommeligheten dramatisk, og det tar inntil to år før en ofte begrenset rydding er gjennomført. Og som her i naturreservater går naturen sin gang og det ryddes aldri unntatt litt i merkede stier. Derfor spørsmålet. Ser av flyfotos og høydekoter at det kan bli et strabasiøst strekk med sykkel. Facebook holder jeg meg unna. Vh Harald Solberg

Dette innlegget ble endret for 2 år siden av Harald Solberg

   
Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette