Utrolig fint innover her, så lenge man slipper å utkjempe krig eller blir lurt på ville veier av de skumle typene som ifølge sagnene holder til rundt Huldretjern. Jeg utforsket dette området i sommer etter å gjenbesøk ved kabelbanen over Butleren. Jeg kom da på sykkel fra Sørkedalen. Det trengs noe å trille på - eller veldig god tid - til å besøke dette fine området. Spent på å høre om andres løsninger! En turfortelling. Hei, det er bare en liten uke siden jeg tok kabelbanen på Butleren, syklet da fra Damtjern og gikk stien som går inn nord for posten - fryktet myrene men de var ikke så verst. (stien fra Løvlia var MYE verre) og veien man kommer inn på er helt super. Ingen JLF da. Rettet en lenke til turfortellingen "Bergtatt ved Huldretjern". En maksdag i Marka. Kaldt og strålende skiføre 1. februar. Fortsatte mot Spålen, men snudde raskt, da jeg kom på at det er en cache her. Men ingen dekning og jeg hadde glemt å laste den ned til off line-bruk. Får bli en ny tur. Kom i prat med en hyggelig dame på postjakt, og litt oppi løypa møtte jeg to kjente. Flott skipost. God tur! Hilsen Nina En regnfull 1.juni ble tilbrakt på koia i Kuvlia, og søndagsturen ble post 19-20 dobbel. Til Hauken, bushet over hogstfeltet til Bleiksjøen, og ned skiløypa. Først ut til odden på Butleren og post 19, så t/r skogsveien opp til denne. Vakkert og trolsk tjern. Og artig med viltkamera der man kan gå inn på viltkamera.nina.no og se alle skogens dyr (og heldigvis ikke seg selv). Takk for turen!
Fra Butler-posten fint å gå skuterløypa opp hit.