Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-20 Våpentransport fra Huldretjern til Skøyen

6 Innlegg
5 Deltakere
8 Reactions
1,362 Visninger
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden
Trådstarter   [#477]

Utrolig fint innover her, så lenge man slipper å utkjempe krig eller blir lurt på ville veier av de skumle typene som ifølge sagnene holder til rundt Huldretjern. Jeg utforsket dette området i sommer etter å gjenbesøk ved kabelbanen over Butleren. Jeg kom da på sykkel fra Sørkedalen. Det trengs noe å trille på - eller veldig god tid - til å besøke dette fine området. Spent på å høre om andres løsninger! En turfortelling.

Nina Didriksen og David Aleskjaer likte dette innlegget.
Sitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 7 år siden

Hei, det er bare en liten uke siden jeg tok kabelbanen på Butleren, syklet da fra Damtjern og gikk stien som går inn nord for posten - fryktet myrene men de var ikke så verst.  (stien fra Løvlia var MYE verre) og veien man kommer inn på er helt super.  Ingen JLF da. 

Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden
Trådstarter  

Rettet en lenke til turfortellingen "Bergtatt ved Huldretjern".

SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

En maksdag i Marka. Kaldt og strålende skiføre 1. februar. 
Fra Butler-posten fint å gå skuterløypa opp hit. 

image0

Fortsatte mot Spålen, men snudde raskt, da jeg kom på at det er en cache her. Men ingen dekning og jeg hadde glemt å laste den ned til off line-bruk. Får bli en ny tur. Kom i prat med en hyggelig dame på postjakt, og litt oppi løypa møtte jeg to kjente. 

Flott skipost. 

God tur! Hilsen Nina

Kari Lohne og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden

En regnfull 1.juni ble tilbrakt på koia i Kuvlia, og søndagsturen ble post 19-20 dobbel. Til Hauken, bushet over hogstfeltet til Bleiksjøen, og ned skiløypa. Først ut til odden på Butleren og post 19, så t/r skogsveien opp til denne. Vakkert og trolsk tjern. Og artig med viltkamera der man kan gå inn på viltkamera.nina.no og se alle skogens dyr (og heldigvis ikke seg selv). 

Takk for turen! 

1000021305
1000021306

Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 1 / 2
Del dette