Over skyene er himmelen alltid blå. Det stemte helt i dag. Blå himmel og et tynt lag med snø på veien.startet veldig tidlig hjemmefra og kom frem akkurat ved soloppgang etter mye tåke-kjøring. Jeg gleder meg over at det fremdeles er sykkelføre, og syklet til denne etter å ha besøkt post 24 : flintfunn ved skarvvann. Gikk Ca 2,5 km fra finnstad på blåmerket sti. Fant ikke noe skilt som viste at jeg var på rett veg, men jeg mente at jeg var på rett sti, og gpsn var enig. Kom.frem og fant containere og post. Mye mindre vått i marka nå. Satser på at sykkelføret holder en stund til. Christer Det Ble halvmaraton på meg i dag RE: I dag var det sånn halvmørkt og trist på morrakvisten. Hadde noen ambisiøse planer om å bile til Tverrsjøstallen , ta blåstien over Pershusfjellet og å gå sydover fra Finnstad mot Finnerudsætra. Men så hadde vi vært forkjølet i ukesvis og orket ikke. Men så langs nord har vi erfart at en kan bruke bil på veier både her og der. Vi dro av sted og parkerte på vestre siden av Pershusfjellet ikke langt fra Nedre Sinderputten. Så i løpet av 2 1/2 time var posten logget! Etter hvert forsvant tåken og været ble mildt og deilig. Og vi gikk et stykke til ned til Finnerudsæter. Et sted det er flott å gå ski til på vinterføre. Dette er jo en post som krever litt- det er ingen direkte kort vei hit. Frosten har satt seg i marka og de fleste vann begynner å få is, som dog er meget tynn. Østerdamveien ( langs Øyangens vestre bredd) har nå automatisk bom-stasjon og er kjørbar helt til Bjønnputtdalen ved Mosjøen. Skikkelig frost ned mot Sindera i, som ennå ikke var helt islagt. Videre veien til Finnstad før blåstien sørover mot posten. Denne stien er kronglete, men de fleste vindfall var fjernet eller sagd over. Et par containere nord for bekken skapte litt uvisshet, men posten er altså 5-6 meter syd for bekken nede ved myra. Det ble samme vei tilbake, men en liten pause ved Finnvatnet i sola. Et tynt snølag på isen, som dekket neste hele vannet. Ellers en rolig dag i marka- møtte ingen. Finnstad gård lå ensom og ventet på besøk.