Fant ingen tråd til denne (?), så litt rart å være trådstarter over et halvt år etter kjentmannsåpning... Var på posten i sur vårvind søndag 16. mars. Siden jeg besøkte familie i området, virket det greit å prøve og ta denne vestfra Sofiemyr. Det står avmerket parkeringsplass ved Sofiemyr idrettspark, men her var det gravearbeider og ikke tilgjengelig da jeg ankom. Hadde først sett for meg å parkere innerst ved gården øst i Fløysbonnveien, men tilgang dit var heller ikke rett fram. Tok derfor av nord for hovedveien og bevegde meg sørøstover via veier med gamle norrøne kongsnavn 😊 . Det er parkeringsmuligheter ved gården, og i helgen også i næringsområdet rundt. Deretter bare å manøvrere seg på grusvei østover mot posten som ligger ved vannet Assuren. Kanskje ikke det mest turvennlige området; passerte Politets nasjonale beredskapssenter og gikk på bro/viltgate over E6. Støyen fra motorveien høres langt unna, og det er nok roligere å besøke den fra Siggerud-kanten. Men ved posten var det åpen kiosk og kjempefint! Foreslåtte adkomster/parkeringsplasser i denne boka forbauser meg stadig. Hvorfor prøve å finne parkering på Sofiemyr når posten er på andre siden av motorveien? Ved en skarp sving i Vevelstadveien like før Siggerud er parkeringsplass og utgangspunkt foren turvei/sti vestover. Denne kommer ut på veien langs Kloppa. Bonus for denne ruten er gjensyn med Post 49, 2022-24: Gudebildet. Store arbeider pågår ved Kloppa. Nordre Follo kommune bygger lysløype over Buåsen, fra Kloppa til Stallerudhytta. Det skal bli gruset turvei og belysning. Arbeidene startet høsten 2025 og skal vare til høsten 2026 ifølge infoskiltet. Rasteplassen er lite berørt og det er fint å sitte ved vannet. Skiforeningens skilttavle er muligens flyttet litt på, men kjentmannsposten er med! Denne postjegeren kom pr. sykkel fra Skullerud T-bane, over Grønmo, Klemetsrud kirke og ned Assurdalen, også en mulig adkomst.