Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-30 "Fyrstene av Finntjern"

12 Innlegg
9 Deltakere
36 Reactions
2,153 Visninger
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

IMG 7897

Fint å komme hit og snuse på stedet de kanskje var, guttene i boken. Tåka lå tykk som graut over store deler av sykkelturen, men det har blitt noen slike turer i det siste. Fascinerende. 

Under posten hadde noen lagt igjen en diger klyse fiskesnøre, noe oppsnurret og noe hengende. Dette er farlige feller for fugler, jeg har sett litt for mange triste bilder, så jeg tok det med meg - i likhet med restene av plastposen fra «Byens tekstilvarehus. Dalsbergstien», den må være fra 1970-/80-tallet. 

IMG 7899
IMG 7898

På hjemvei skeiet jeg ut: kjøpte et skolebrød på Ullevålseter. Vel hjemme fortærte jeg det med bykaffe til. Nam nam. Det var sylferskt. Og femten kroner billigere enn den seige baksten jeg nylig kjøpte på Krokskogens storstue. Ikke bare tok de 59 kroner der, men det var også gårsdagens vare (!). Makan. 

God tur! Hilsen Nina

Kari Lohne, Pål V. Schage og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

@paalv Her er det mye oppoverbakker enten man kommer fra øst elles vest. Valget ble start fra Hammern i dag via Gåslungen og en heftig nordavind gjorde det ikke lettere å tråkke oppover bakkene.

Men sol og løvet var kommet ut, så det var en flott dag i marka.

Returen gikk desto raskere og gikk på under halve tiden opp (!)

Boka om "fyrstene" er lest og den anbefales også av undertegnede.

Torgeir S

Finntjern

Atle Berntsen, Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann

Korte dager krever korte(re) turer.....i tillegg er det ekstremt vått i terrenget.

Derfor ble det tur fra Movatn i dag, i stedet for over Tømte eller opp fra Øyungen som vi hadde planlagt. Hoveddelen av turen på vei, med en liten anbefalt "snarvei" hvor blåstien hovedsaklig følger en gammel driftsvei. Vått her også. Langstøvler er påkrevet for tiden.

Fram til Finntjern kom vi, med muligheter for både kafferast og god niste. Solen kom fram og det ble rett så trivelig.

Møtte flere postjegere både på opp- og tilbaketur. Tydeligvis høy aktivitet på denne boken fortsatt - ikke alle har "rundet" den.

Nina Didriksen, Atle Berntsen, Morten Møst og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@gunnark)
Kjentmann

@lowe Denne posten ser jeg fram til. Leser nå siste boka av Lars Elling; "Nei. dette husker vi". Den er litt i samme stilen som "Fyrstene av Finntjern", for oss som var unge i Oslo på 60/70/80-tallet.

Nina Didriksen, Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

Hadde en kjempefin tur fra Movatn, velegnet for oss som liker å labbe på jevnt underlag. En rapport.

Nina Didriksen, Hans Löwe Larsen, Victor Hansen og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Side 2 / 3
Del dette