En grei post - bortsett fra bekken. Med dagens vannføring holder det neppe med gummistøvler, vadere vil være bedre. Uten noen av disse ble det å vasse - skrenten så ut til å være bare for spesielt interesserte. Ninas hjulkapsel er nyttig, den henger 1.7 km fra bommen mens det i beskrivelsen står at det skal være to km. En post med et fantastisk panorama, uten tvil den beste utsiktsposten i årets bok. Som vanlig valgte jeg den aller korteste veien til posten. Etter en knapp km langs grusveien, kommer man til en bygning på venstre hånd. Det er også en hytte på høyre hånd der (ikke inntegnet på Nordmarka-kartet, men var på mobil-kartet mitt). Hytta er ikke synlig fra veien, men sønnen min, bikkja og jeg klatret opp de 10 meterne i skråning opp til hytta. Over hytta er Menuetten svært synlig, bare 100-200 m i luftlinje opp. Det var enkelt å finne en ufarlig og rask vei opp til posten ved å gå i en svak bue til høyre og komme opp siste stykket sørfra. Ned igjen samme vei. Vi brukte nok under 45 minutter fra bilen og tilbake til bilen selv om vi gikk i rolig tempo. Når jeg leser om alt slitet ved bekken, vil jeg rett og slett heller anbefale min vei. Raskere og helt tørr vei til posten. Møtte flere andre på posten - de fleste hadde fulgt anvisningen i boka, men en annen hadde hatt gøy av å klatre rett opp lia. Karl Georg Det er også en hytte på høyre hånd der (ikke inntegnet på Nordmarka-kartet, men var på mobil-kartet mitt). Hytta er ikke synlig fra veien, men sønnen min, bikkja og jeg klatret opp de 10 meterne i skråning opp til hytta. (...) Ned igjen samme vei. (...) Når jeg leser om alt slitet ved bekken, vil jeg rett og slett heller anbefale min vei. (... - de fleste hadde fulgt anvisningen i boka, men en annen hadde hatt gøy av å klatre rett opp lia. Karl Georg Beklager, det hadde jeg ikke tenkt på, faktisk, da hytta så lite brukt ut, ikke hadde gjerde eller hage å snakke om. De som leser mitt innlegg, kan, om de vil, følge min anvisning og gå opp lia 10 meter eller mer før hytta eller 10 meter eller mer etter hytta, så vil man ikke komme for nær hytta. Litt trist om en enslig hytte skal føre til flere km omvei når man enkelt kan unngå selve hytta da skråningen opp var flere hundre meter bred med mange muligheter for oppstigning for de som liker litt småklatring. Poenget mitt var å bruke hytta som referanse for hvor Menuetten ligger og at det er mulig å gå opp skråningen i nærheten av den øde og trolig svært lite brukte hytta. Karl Georg @mortenmost jeg synes innlegget til Karl Georg var helt greit og er sikker på at han gikk forbi hytta på en respektfull måte og ikke «luskende» og «med hastverk»