Etter 4 lange uker fullstendig indisponert med 3 brukne ribben og et skadet kne er vårt lag langt bak i forhold til å gjøre ferdig boka denne sesongen.. Ferien skulle jo brukes til tur, ikke rekonvalesens! Imidlertid sto denne på "bucket list" - jeg måtte bare inn til Døpefonten. Alle våre turer i disse områdene har gått utenom denne - og jeg forstår hvorfor når landskapet inspiseres. Mye myr og kronglete framkomst. Jeg definerte smerte som "en måte å kjenne man lever" og tok fatt på bakkene opp til Finstad. Tungt å puste, kneet skrangler og turfølget jager foran...dette blir en opplevelse av nederlag. Men...det er rart hvordan kroppen kvikner til når en forlater veien og stien begynner. Så vi kom fram...og tilbake. Det var en våt dag i skogen etter forrige dagers torden og styrtregn, men vi ble belønnet - etter kilometere med plasking - med en fantastisk solskinnsrast ved døpefonten. Fruktbrød med brunost, kaffekok og gode samtaler om natur og opplevelser - det er lindring for kropp og sjel. Da har vi 6 poster igjen, må prioritere hardt hvilke som skal bli uten klipp etter denne sesongen.... Hei! Dette er en av de 3 postene jeg har igjen i boken. Jeg skjønner at dere har gått fra Finstad. Hvilken vei kom dere, er Veien fra Tverrsjøstallen og ned kjørbar nå? Mange takk for hjelp Ingunn @skogtroll - Vi kjørte veien fra utfartsparkeringen ved Tverrsjøstallen og fram til bakkene opp til Finstad. Jeg leste på linken i @gunnark sitt innlegg - og veien er åpen fram til 31.8. Deretter mer usikkert igjen. Bommen opp til Finstad er gravd opp og slengt ned i skogkanten, men det er bare en eneste parkeringsmulighet til en bil der inne, og ingen snuplass, så det er nok smartest å parkere der det er ment. Så får bakkene være på treningskontoen. @skogtroll Jeg så akkurat på Facebook-siden til Jevnaker almenning at veien er stengt i uke 31 ig 32 (29.7.-11.8.). God tur! Hilsen Nina Mange takk Nina. Jeg har avtalt med en venninne å dra dit på lørdag, det må vi nok endre på. Vi får håpe vi finner en dag før måneden er ute og hvor veien er åpen. Ingunn