Åpningsdagen blir 1. september. Jeg har spurt arrangøren om tid og sted for åpning, og et av medlemmene i komiteen svarer følgende på epost: «Åpningstid og dato blir kl. 12.00 den 1. september (1. søndag i september som vanlig) og vi har landet åpningssted som jeg regner med å publisere ganske snart.» Da kan vi jo begynne nedtellingen og glede oss til et treff! Hilsen Nina Jeg regner da med at man fortsetter med at postene vil stå ute i 2 år, mot 3 som det var før inneværende kjentmannsbok. Jeg ser på nåværende tidspunkt at jeg slett ikke makter å ta alle postene i heftet for 22-24 - noe jeg alltid gjorde tidligere. Det er synd, og for min egen del mister jeg litt av drivkraften for å fullføre alle postene (noen vil sikkert si at hvorfor skal man gjøre det). Jeg har ikke sett noen begrunnelse fra "komiteen" på hvorfor man gikk fra 3 til 2 års varighet for postene. Man kan være fristet til å sammenligne med de mange turorienteringsoppleggene vi har, som f.eks i "mitt" nærområde utgjør 150 poster hvert år. Slitasjen rundt disse postene er betydelig større enn det jeg har sett ved kjentmannsposter - hvis det er dette som ligger bak endringen. Er det noen som kjenner begrunnelsen bak denne endringen? @hansf Jeg stiller meg bak dette, syntes det er fint å få det ekstra året og også at det overlapper hverandre. Blir selv drevet av å ta alle postene 🙂 Jeg savner også det tredje året og muligheten til overlapping. Og, ja, savner også en begrunnelse for den endringen.
God tur!