Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 26-40 Nittedal kommunes mest øde punkt

2 Innlegg
2 Deltakere
6 Reactions
177 Visninger
(@sporveis)
Kjentmann
Innmeldt: 2 måneder siden
Trådstarter   [#605]

Fulgte anvisningene i boka om buss til Klokkertoppen og blåsti opp mot Toketjern. Vi valgte å gå helt opp til stikrysset rett øst for posten for å ha et litt sikrere utgangspunkt å gå ut fra, og det fungerte helt greit selv om vi måtte svinge en stykke sørover for å komme oss over et søkk med en bekk.

Vi gikk så videre mot Smalgjermenningen for post 39, og nordover opp til Bjertnessjøen for post 37 og overnatting ved Råsjøen. I tillegg fikk jeg tatt post 35-38 i 2024-boka i løpet av denne helgeturen. Dersom det er noen andre som plutselig har fått det litt travelt med å ta 2024-poster er dette en ypperlig langtur.

nittedal

Nina Didriksen, Atle Berntsen, Morten Møst og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Nittedals mest øde punkt har ikke forandret seg noe siden mai i fjor. Jo, forresten, nå er det et såvidt synlig tråkk inn dit fra blåstikrysset rundt 400 meter rett øst. I fjor så jeg ingen spor etter folk, men det var jo også rett etter at Kartverket publiserte sin liste over øde punkter. Da kom jeg rett nordfra etter en langtur nedover i Romeriksåsen med to overnattinger, og den dagen via Setertjern, som har hatt kjentmannspost flere ganger i «urtiden», dvs. i årene 1960-1980.

Underveis på blåstien så vi flere bergrabber med flott mønster. Er det noen geologikyndige her som kan greie ut om fenomenet?

IMG 6525
IMG 6526

Utsikten:

IMG 6527

Mer om de øde punktene i denne artikkelen.

Dette innlegget ble endret for 2 uker siden 3 ganger av Nina Didriksen

God tur! Hilsen Nina

Hans Löwe Larsen likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette