Jeg kom på veien/løypene fra Lille Åklungen og opp til Frognerseteren. Dette er ett område jeg ikke er mye i og synes det er vanskelig å orientere her siden det er så mange veien/stier og løyper. Det er vanskelig å skille disse fra hverandre på kartet. Men, nedenfor Sporten fant jeg en stake med mange blåskilt på. Her var det ett som viste nedover (husker dessverre ikke hvor den gikk), MEN det sto at det var bobbanen fra OL 1952! Dagen var reddet - trodde jeg. I starten var det greit nok, men da stien krysser en vei sto det ett tre rett i mot med blåmerke på, med en vei/sti til høyre og en til venstre tok jeg den til høyre. Bom. Men disse møtes lenger nede, da var det bare å traske noen meter oppover igjen til posten som jeg nå så rett på høyre side av banen/stien - som er blåmerket. Returnerte til Sognsvann og bilen. Etter en flott dag i marka ble det en ekstra kaffekopp ved vannet for å bare nyte! Det var ikke plagsomt mange mennesker her. Ingunn Fikk forhandlet meg fram til å ta med 10-åringen her. Parkerte ved Frognerseteren og gikk 7-800 meter hver vei. Lett å finne posten med orienteringskart. Guttungen var fornøyd - pappa fikk han ikke med på lengre tur enn lovet. Først var jeg innom skiforeningen og hentet et lite grantre i premie for førti pluss funnede poster i forrige hefte, så ble det en kort tur ned hit fra Frognerseteren. Det var ikke vanskelig å finne denne posten. Jeg fant både en orienteringspost og en cache i nærheten før i sommer. Tror at jeg har gått mesteparten av traseen stykkevis og delt opp igjennom årene. I dag ble det en kopp kaffe ved "skistua" like i nærheten med utsikt til Bunnefjorden, før jeg gikk opp igjen. Fin post! Synnøve Gratulerer med gull! Det høres ut som om du er godt i gang med det nye heftet, takk for fine rapporter 🙂 God tur! Hilsen Nina Hit ble det tur for hele familien søndag 27.9. Dette heftes gå-hjemmefra-post! Alltid fint med en slik lavthengende frukt! Godt kjent i bakkene her, og det ble et gjenbesøk med en PPJ-cache få meter unna også. Takk for turen!