Må innrømme at her har jeg ikke vært før! Alltid startet høyere opp. Bobbanen må ha vært et imponerende anlegg. Visste heller ikke at det var så mange hoppbakker i Midtstuen? Her hoppet de i den største i dag. Liten plaster-på-pinen-tur en dag midt i uka etter tannlegebesøk på Majorstua mandag denne uka. Sporten har jeg vært på mange ganger på julebord - men aldri i dagslys! Godt med parkering her (i hvert fall en mandags formiddag), og godt skiltet til bobbanen anno 1952 når man kunne se det i dagslys. Liten tur innom her etter jobb i dag - fantastisk vær og rundt 15 grader. Skiføret svinner hen, særlig sør for parkeringen og jeg tok heller piggsko i dag. Ruslet ned fra parkeringen på sporten og fulgte løypa nedover et stykke, videre på blåsti og gikk rett forbi posten ettersom det var veldig glatt i bakken og underlaget hadde min fulle oppmerksomhet, det var sikkert lurt. Snudde i svingen og fant greit posten på vei oppover igjen. Litt vanskelig å se når du kommer ovenfra, som Torgeir nevner 🙂
Artig med fyldig historie om bobbanen også! Rart å tenke på at mens jeg ble født, drev de og trente til OL i denne banen. Utrolig at de kom opp i slik fart! Riktignok var det vel ikke noe særlig trær i traseen på det tidspunktet, men likevel!