Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Postene 2022-2024: 60 år siden starten

28 Innlegg
10 Deltakere
34 Liker
1,385 Visninger
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
Trådstarter  

Noen er sikkert klar over det, andre ikke, men de første kjentmannspostene ble satt ut i 1962. Det betyr at det i år er seksti år siden starten. Kanskje komiteen har noen overraskelser på lur? Jeg vil jo tippe at vi får en R-post (repetisjon) eller flere på steder fra den første perioden. 

 

Uansett er det vel bare å holde av første søndag i september, som tradisjonelt er lanseringshelg. 

Nina D. 

Hilsen Nina
God tur!


   
Kristin Bøe og Liv Paltiel likte dette innlegget.
Sitér
(@lipa)
Kjentmann
Innmeldt: 12 år siden
Innlegg: 39
 

I Varingen (lokalavis I Nittedal) kan man nå lese at det er gitt tillatelse til å sette opp en kjentmannspost for neste periode og hvor. Foreløpig bare på nett og for abonnenter.


   
Kristin Bøe, Hans Löwe Larsen og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
Trådstarter  

Sannelig! Jeg er jevnlig leser av Varingen, men har ikke vært innom på noen dager. 
Blir nok et bra sted! Takk, Liv. 

Hilsen Nina
God tur!


   
Liv Paltiel likte dette innlegget
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 86
 

Ja, da fikk jeg lest dette, siden jeg abonnerer på Ås avis. Felles tilgang til alle lokalaviser viser det seg.

Da er det bare å gjøre seg klar for besøk. Da er det bare 49 poster å lure på....


   
Kristin Bøe, Liv Paltiel og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
Trådstarter  

Nå vet jeg om en til. Den er i Vestmarka. For ikke å røpe mer for dem som ikke vil vite, skriver jeg ikke noe mer. De som lurer, kan spørre meg direkte. 
Og for at ikke noen skal misforstå: det er vel ingen av oss som aktivt går inn for å finne ut hvor fremtidige poster kommer. Men når lokalavisen skriver om det, slik som nevnt i et tidligere innlegg, må det være lov å nevne det.

Nina 

Hilsen Nina
God tur!


   
Kristin Bøe, Hans Löwe Larsen og Liv Paltiel likte dette innlegget.
SvarSitér
(@knutsk)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden
Innlegg: 6
 

Her kommer posten på Varingskollen ifølge Varingen 

Screenshot 20220616 132342 Samsung Internet

   
Kristin Bøe likte dette innlegget
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
Trådstarter  

Det nærmer seg. Søndag 4. september får vi se om dette stedet er med i heftet, sammen med et par andre steder folk har kommet over informasjon om, på den ene eller andre måten. 
God sommer ønskes alle postjegere!

Nina D. 

Hilsen Nina
God tur!


   
Kristin Bøe likte dette innlegget
SvarSitér
(@ekalle)
Kjentmann
Innmeldt: 13 år siden
Innlegg: 9
 

Det er vel nå offisielt at lanseringen av 2022-2025-boka skjer på Haslumseter:

https://www.skiforeningen.no/kalender/lansering-kjentmannsmerket/

Egil


   
Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

@ekalle 

Ja, dette må være offisielt. Budstikka (Asker og Bærum) har hver lørdag ett forslag til helgens tur.

Lørdag var Brønnøya tema og med beskrivelse av kjentmannsposten som er der nå. Artikkelen ble avsluttet med opplysning om kjentmannshefte og lansering på Haslumseter 4. september.

Artikkelen er skrevet av Skiforeningen.

Kanskje 60 år blir "feiret" med en post fra hver av de utgitte bøkene i perioden?

Ingunn


   
Morten Møst og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 312
 

Ser ut til å bli en dryg affære hvis man ikke ønsker å delta i gudstjenesten. Bokkjøp kan altså gjøres inntil klokken 11:45, mens første stemplingsmulighet blir etter åpningsseremonien, som begynner klokken 13. Slik ser det i hvert fall ut på programmet. Kanskje det er en annen post å stemple på i nærheten?


   
stguld og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
Trådstarter  

@store-bernhard jeg har tenkt det samme. Skulle egentlig ønske slippfesten var på lørdag og med litt tidligere start (eller i hvert fall stemplingsmulighet). En del av foredragene opp gjennom årene har dessverre vært preget dårlig lydanlegg (og litt for mange ord). 

Hilsen Nina
God tur!


   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@taran-anne)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden
Innlegg: 1
 

Jeg er enig med både Morten og Nina. Dessuten synes jeg det er utidig å legge en gudstjeneste inn i dette arrangementet. I det minste må det være mulig å både kjøpe bøker og delta i samme bolk, uten å blande dette sammen med gudstjenesten. Vil tro det ikke faller i god jord hos alle kjentmannjegere


   
Pernille, Bjørn Bakke, Nina Didriksen og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 86
 

Vår første innskytelse var å håpe at de hadde alternative utsalgssteder slik som tidligere. Eksempelvis på Sandbakken i Østmarka.

Plan B er å møte opp, kjøpe bok og finne en annen post i nærheten.

Plan C er å bestille boken og vente på at den kommer i posten. Da får vi lest om alle postene her på forumet før boken dukker opp - og det er *litt* nedtur.

Selv om det er mange hyggelige folk å snakke med "på tunet", er det ikke dette vi vil bruke hele Søndagen på.....

Dette kan fort vise seg å bli en strålende ide som egentlig ikke er så strålende. Greit at det er "guds natur", men vi har lyst til å prise den på vår måte...


   
Morten Møst, Bjørn Bakke og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@kristin)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 43
 

Jeg bor ikke så langt unna, men tenkte at dette ble litt drygt i første omgang...men, så tenkte jeg at jeg sikkert ikke har veldig vondt av en aldri så liten gudstjeneste. Jeg har møtt folk før som både er hyggelige og kristne...og motsatt( i begge retninger). 

Jeg har antagelig ikke møtt noen av dere herlige mennesker før ettersom jeg stort sett suser rundt i skogen for meg selv, men er klar for å sette av noen timer på denne søndagen uansett vær - det kunne jo slumpe til å bli riktig hyggelig, eller hva?

 

Gleder meg!


   
Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
Trådstarter  
Postet av: @kristin

Jeg har antagelig ikke møtt noen av dere herlige mennesker før ettersom jeg stort sett suser rundt i skogen for meg selv, men er klar for å sette av noen timer på denne søndagen uansett vær - det kunne jo slumpe til å bli riktig hyggelig, eller hva? 

Gleder meg!

Ja, det pleier å være svært så hyggelig på release partyet eller lanseringsdagen eller hva vi nå skal kalle det. Jeg har ingenting i mot gudstjenester, men denne dagen vil jeg helst ut på posttur …

Hilsen Nina
God tur!


   
Kristin Bøe likte dette innlegget
SvarSitér
Side 1 / 2
Del dette