Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-04 Bjørnehiet på Hagahogget

3 Innlegg
3 Deltakere
3 Liker
293 Visninger
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
Innlegg: 140
Trådstarter  

Jeg tok posten nordfra, da jeg hadde parkert på Vestmarkssetra utfartsparkering og tatt postene 5-7 før dette var siste post på gå- og joggeturen. Det ble en rundtur på 27,8 km. På vei opp gikk stien til toppen går det en sti til høyre like før riktig avstikker til posten. Ikke gå der, da det er litt for tidlig og den stien stopper etter et lite stykke. Gå litt lenger opp til du ser bålplassen osv slik det helt perfekt er beskrevet i boka. Der går det en liten sti ned til posten. Artig post - en av mine favoritter i dette heftet.

Karl Georg


   
Kristin Bøe og Liv Paltiel likte dette innlegget.
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
 

Var bjørnen i hiet? Den lå der da jeg besøkte posten dagen etter heftelanseringen. Selv brukte jeg sykkel i tillegg til å gå, det er mulig å lage seg en fin tur innom Vestmarka-postene. 

Litt vanskelig å se bjørnen har, en lys flekk på bildet. 

CC8CA673 D829 45EB B5D7 AB9167F9F205

Hilsen Nina
God tur!


   
Kristin Bøe likte dette innlegget
SvarSitér
(@vigdis)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 9
 

Hvorfor starte på Vestmarksetra slik det står under «adkomst»? Kartet viser parkeringen på Gjertrudsløkka. Jeg som ikke er lommekjent i Vestmarka måtte bruke litt tid på å forstå det. Jeg må si at det vil ta litt tid å venne seg til de nye kartene. Det hjalp med målestokk opplyst på nettet. 1:16500. Ikke min favorittmålestokk, men det går greit bare jeg ikke blir villedet med feil / utfordrende utgangspunkt for å starte turen.


   
SvarSitér
Del dette