Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-22 Hotell Bristol

3 Innlegg
3 Deltakere
6 Liker
319 Visninger
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden
Innlegg: 140
Trådstarter  

Dette var første post på et åtte timer langt raid på postene 22-28 fra togstasjonen ved Grua og ned til Oslo. Det var ca 17 km å sykle fra Grua via sydsiden av Mylla og inn til posten. Fin tur. Posten står rett ved veien som beskrevet i heftet. Noen var på hytta, men det var uproblematisk å gå over tunet og jeg klappet gneldrebikkja som var veldig nervøs. Etter denne posten bar det videre til Døypefonten (post 26).

Karl Georg 


   
Sitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 108
 

Fantastisk dag på Mylla. Fikk en nydelig runde med 3 KM-poster. I tillegg til denne ble det 20-19 Svesvika og erstatningspost 20-23 Trantjern.

Parkerte ved Mylla Dam og koste meg med solen i ansiktet over Mylla, Trantjern og Ølja. Fantastisk blåswixføre. Nede i minus 15 i natt vil jeg tro, men bare et par blå grader midt på dagen. 

På returen ble det pølse, vaffel og toddy på Trantjern. Flott med servering fra kiosken der, og gleder meg til å se hva Skiforeningen og DNT får til her til slutt. 

Takk for turen!

Over Ølja i solsteiken:

KM 22 22 1

Hotellet:

KM 22 22 2

 


   
Morten Møst, Kristin Bøe og Aina Grymyr likte dette innlegget.
SvarSitér
(@hansf)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden
Innlegg: 42
 

Med start fra "p-plass" (faktisk markert som sådan på noen kart) nord for Ølja. Oppkjøring fra Olimb. Hotell Bristol ble første post på et lenge planlagt raid med 4 kjentmannsposter fra de to siste bøkene: Hotell Bristol - Døypefonten - Spålsdammen - Pershusfjellet. 23 km som vi fortsatt merket dagen derpå... 

Det ble en dårlig start. Valgte skiløypa mot Ølja, og kom raskt opp i vannproblemer - tok av fra løypa og forserte gjennom tett (fæl) skog fram til brukbar sti ved Øljas nordende. Framme ved skogsbilvei rett før Hotel Bristol møtte vi den nye tid i skogene her nord: privatbiler. Vi forsto etter hvert på turen at dette nå var vanlig på disse trakter. Biltrafikken har sine positive sider, men vi vil inntil videre fortsette med "apostlenes hester". Neste post - Døypefonten!


   
Kristin Bøe, Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette