Ingen kommentarer på Ormetjern siden sent 2022. Vi forsøkte oss på denne turen i fjor - men ble til slutt stanset av en bekk som var blitt til en elv. Ingen mulighet til å krysse. Vi gikk fra parkeringen og inn - en laaaaang og utrolig kjedelig tur. Markas mest ensformige og triste. Vi fant mye sopp på den turen - det var definitivt et lyspunkt! Så - da var vi tilbake der i dag - stresser litt med å lande de siste postene før fristen. Vi valgte Øhrn sin metode - vi kjørte helt inn. Da var det kort vei til posten - og besøk ved et flott skogstjern. Virkelig vakkert var det! Rikelig med spor etter folk, så selv om forumet ligger litt brakk på denne posten, er det stor aktivitet blant postjegerne! Vi får unnskylde bruk av bil med at vi hadde alt gått den veien en gang - og det fristet ikke til gjentagelse. @karlgeorg og @lowe Jeg ble nysgjerrig. Hva vet dere om bomveien? Kan alle kjøre der? Jeg var forbi i dag med en som er i innspurten mot gull. Vi så ikke noen informasjon der. Bommen sto åpen, men det hele så litt privat ut og kanskje blir den låst av noen på vei inn eller ut? God tur! Hilsen Nina Hei. Vet ingenting - jeg bare "fulgte flokken" - aka @karlgeorg.... Kikket på bommen og låsen, den så ikke mye brukt ut, så jeg regnet med at det var OK. Ingen eksplisitte skilt om at det ikke var tillatt - det ville jeg regnet med sto der på et så pass trafikkert sted. Det er vel belastning på vinteren som er størst her - det er bare "raringer" som oss som vil inn i dette terrenget på sommerstid? Soppsankere går gjerne utenfor vei, så de er heller ikke en belastning? Oppsummert - vi kjørte...og det kilte litt i magen på retur inntil vi så at bommen fortsatt var åpen. Kudos til de som har gått den veien frem og tilbake - det er laaaange 5,5 km. Er selv på innspurt til å fullføre hefte så det ble bilkjøring. Så ingen veiavgift - bare flere steder man kunne betale for parkering. Bommen var åpen og det var flere som kjørte inn / ut der. Så en del stolper fra stolpejakten der og da er det vel flere som kjører pga. av de tenker jeg. Takket være kommentarer og annen inspirasjon fra dette forum ble det ekspedisjon også til dette Ormetjernet. Svært vakkert og vel verd et besøk. Kanskje burde vi som har besøkt alle tre Ormetjern bli belønnet med et eget kjentmannsmerke med orm? Mye folk innover, både til fots og på hjul. Vi så bærplukkere og stolpejegere, begge kategorier har mye å ta av innover her. Ved kjentmannsposten var det derimot stille og fredelig; ikke en eneste buormeyngel eller pårørende brøt vannspeilet. For den interesse det måtte ha, har jeg skrevet litt om orm her.