På vei til hytta i kveld ble det en tur hit, og kan rapportere at posten henger der den skal igjen, høyt oppe på bjerka nær steinen. Etter mye regn de siste dager, og styrtregn i dag, var det svært grønt og vakkert i "trolldalen" og i blåbærlyngen på åskammen. Vakker utsikt mot Heikampen i øst. Gøy med bjørnehistorier, med posten på Tupperen for et par år siden friskt i minne. Takk for turen! 17.8.23 I herlig sol og sommertemperaturer besøkte jeg i dag Post 14. Fant denne posten på vei til Langlia forleden. I starten av "sesongen" var det en del som hadde problemer med å finne den, og jeg har merket meg Nina Didriksens omtale av stedet: "Posten var lett å se og steinen imponerende". Nei, steinen ved posten var ikke imponerende, den var egentlig for liten til å få et "bjørnenavn". Men ute ved skiløypa, der det er naturlig å ta av mot posten, ligger det en kjempestein. Den må være den egentlige Bjønnesteinen. Uansett - nå i høst etter at mange stifinnere har vært der, er det en tydelig sti opp til posten. Jeg vil anslå at den ene steinen er 30-50 prosent større enn den andre. Men det er jo ikke alltid størrelsen det kommer an på. Her har jeg redigert bort litt av omgivelsene, slik at det er vanskeligere å bedømme hvilken som er mest imponerende. Hvilken imponerer forsamlingen mest - den øverste eller den nederste? Ordet er fritt! @store-bernhard Artig! Jeg synes den øverste ser størst ut g mest imponerende ut.
Postplaten hang der den skulle og jeg fikk klippet og notert koden.
Stor fine blåbær kan plukkes der.