Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-38 Rudseter

2 Innlegg
2 Deltakere
8 Liker
87 Visninger
Jon Falkenberg
(@falken)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Trådstarter  

Sykkel fremfor apostlenes hester ser ut som det opplagt alternativ for å nå denne posten. Men kartet viser ikke at det er grusvei. Som er nygruset og at det ikke er spart på grusen. For amatørsyklister med enkelt utstyr - slik som meg - betyr det at det er veldig tungt oppover og altfor skummelt å kjøre fort nedover. Så i etterpåklokskapens klare lys ville en fottur vært å foretrekke.

De andre milorg-hyttene som har vært poster ligger godt skjult i terrenget og har vært ganske små. Så det er et tankekors at det kunne drives illegal virksomhet fra et så stort hus som ligger så synlig i terrenget. Under krigen var det sannsynligvis en enda større setervoll.

Hans Löwe Larsen, Synnøve Kjærstad, Atle Berntsen og 3 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
Stikkord
Hans M. Fagerli
(@hansf)
Kjentmann
Innmeldt: 4 uker siden

Tok denne posten for noen dager siden - til fots. Og grusen var litt grov ja. Er nok noe vi må regne med flere steder. Det har nylig vært hogst i dette området, og de moderne tømmertransportene er noen sværinger som må ha stabilt underlag. Tror vi får se mye av dette framover. Veien var forøvrig åpen for bil så langt jeg kunne se, men jeg vil ikke anbefale bil her.... Jeg gikk hele returen til Hakadal stasjon  på veien, og grusingen holdt seg. Likevel - fin tur i kombinasjon med poster ved Stormyra og Kroktjernet (den siste i gammel bok).

Kristin Bøe og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette