Jeg har prøvd å finne denne posten to ganger i vinter. Var først der like før jul, og mente jeg var på riktig sted basert på kartutsnittet i Kjentmannsheftet og bildet i boka (det ser selvfølgelig litt annerledes ut der når det er dekket av snø). Fant ikke posten og regnet med at jeg hadde bommet. Jeg nevnte letingen i et innlegg fra turen i en markagruppe på Facebook. Der var det en som la inn bilde av posten i kommentarfeltet. Det liknet så mye på stedet jeg hadde vært at jeg gikk tilbake i formiddag - antok at posten hadde vært dekket av snø så jeg ikke fant den på første forsøk. Fant den fortsatt ikke. Sannsynligvis er jeg på feil sted, men bjørkene på bildet likner så mye på den posten sitter på, med en liten bjørk tett inntil, cirka 5-6 meter fra det jeg altså tror er bjønnesteinen, at jeg ikke klarte å la være å grave litt i snøen for å lete (uten hell). Det så ikke ut til å ha vært noen der siden de siste snøfallene, men dersom noen tar turen forbi er jeg veldig nysgjerrig på å høre om dere finner posten 🙂 Har i hvert fall fått to fine turer oppover i Langlia, og litt basing i dyp snø @marthe-berit I dag var vi tre personer og en hund som lette over hele åsen bortimot en time. UTEN HELL. IMarka appen funket, så vi visste hvor vi var og hvis treet står riktig var vi der. Dessverre klarte hverken vi eller den andre gruppen å logge inn i forumet for å få ditt bilde tips. I dag var vi tre personer og en hund som lette over hele åsen bortimot en time. UTEN HELL. IMarka appen funket, så vi visste hvor vi var og hvis treet står riktig var vi der. Dessverre klarte hverken vi eller den andre gruppen å logge inn i forumet for å få ditt bilde tips. @vigdis Tusen takk for tilbakemelding - kjedelig at dere heller ikke fant posten, men på en måte litt betryggende at det ikke bare er meg 🙂 Får gi den en sjanse igjen på barmark
Nå er det mye spor av ski og føtter over hele åsen, men bjørnen sover søtt. Konklusjonen min er at dette er en sommerpost.
Nå er det mye spor av ski og føtter over hele åsen, men bjørnen sover søtt. Konklusjonen min er at dette er en sommerpost.