Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-03 Glasåsen

3 Innlegg
3 Deltakere
14 Liker
613 Visninger
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 87
Trådstarter  

En repetisjonspost på en plass som definitivt fortjener repetisjon! Vi som bor andre steder drar ikke hit for å ta en tur på eget initiativ, så det er godt Kjentmannsboka minner oss på gode turmål!

Parkerte på utfartsparkeringen på Kraft, og tok bratteste sti opp. Det er den eneste som er merket "Glasåsen", og med vennlige 1,2 km til målet. Det er noen bratte partier, men ikke såååå krevende som boka beskriver det. Klyvingen er begrenset til å forsere en stein på ca. 80 cm høyde. Det var overkommelig.

Vi hadde siste besøk her oppe 17. april 2005, så vi husket ikke så mye - men regner med at det er langt mer opptråkket nå enn den gang. Det var en konstant strøm av folk opp hit med hund, hoftebelte med små drikkeflasker og tettsittende tøy som smøg seg inn i alle hulrom i kroppen. Natur på display....

Unntaket var en hyggelig 88 år gammel kjentmanns-dame som også tok denne posten etter å ha bommet på Vestergyllen. Det var for vått der borte, men hun spratt opp til denne toppen uten en svetteperle. Cool....Jeg utnevnte henne umiddelbart til mitt forbilde, siden jeg kommer et (lite) stykke bak i alder.

Oppsummert: Glasåsen er hyggelig gjensyn, ta den på en klar dag - her er det ufattelig mye å se både nært og fjernt.

Legger ved bilder fra forrige besøk, med to jenter som nå er 17 år eldre....

2005 04 17 13 36 13

   
Synnøve Kjærstad, Liv Paltiel, Kristin Bøe og 3 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
 

Her er en langtfra glassklar fortelling fra seneste besøk på Glasåsen. Et herlig sted! https://www.kjentmannsmerket.org/2023/10/glassklar-kjentmannspost/


   
Kari Lohne, Hans M. Fagerli og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 108
 

Siste post på dagens Lier-trippel og post 2-1-3. 

Parkerte på Kraft og fant fort ut at her var ispigger eneste fornuftige fottøy. Det hadde jeg heldigvis. Ski på post 2, joggesko på post 1 og tilslutt Icebugs på post 3! 

Ren is i enkelte av de bratte partiene, men den firbente og jeg klorte oss fast og kom oss helskinnet både opp og ned. 

Jeg husket det ikke før jeg fant frem geocache-appen, men besøkte dette stedet også i 2015, på vei fra Moldkastet KM-post. Nydelig sted sommer som vinter dette. 

Takk for turen! 

20240407 125231
20240407 124625

   
Nina Didriksen, Morten Møst, Hans Löwe Larsen og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette