Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-16 Steinbro over Hagatjernsbekken

4 Innlegg
4 Deltakere
8 Liker
494 Visninger
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden
Innlegg: 140
Trådstarter  

En fin post å ta med sykkel fra Sørkedalen. Jeg tok den sammen med 12, 14, 15, 17 og 18 i dag. Nydelig tåkete og ikke kaldt. Posten er lett å se fra grusveien, og står bare 10 meter fra grusveien. 


   
Kristin Bøe likte dette innlegget
Sitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 108
 

En aldeles praktfull dag på Krokskogen. Skyfritt, 4-5 minus, og mye nysne fra i forigårs som var plaskregn i byen, men hvitt gull her oppe. 

Fikk en fin runde fra hytta i Kuvlia; nypreppa scooterløype ned til Svarten, deretter inn på større løype ned alle bakkene til Heimtjern. 

Denne måtte jeg ta på ren husk, hadde ikke med heftet, men hadde heldigvis lest grundig om posten for noen uker siden, og den var lett å finne. 

På returen gikk jeg om Butleren, Bleiksjøen og hjemover over Vesleflåtan og inn Rumpa (elsker det stedsnavnet!!) Flott runde på ca. 15 km, og rett i badstuen. Drømmedag! 

Jomfruelig scooterløype nord for Svarten:

KM 22 16 2

Over Svarten:

KM 22 16 1

Løypekrysset ved posten: 

KM 22 16 3

 


   
Nina Didriksen, Kristin Bøe, Hans Löwe Larsen og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

Endelig kom jeg å postjakt igjen. Dette var min tredje i dag. Den var lett å finne bare man passer på alle veikryssene underveis. Jeg kom fra Kringla og i riktig kryss, der bekken går under veien ligger broen og posten på høyere side når du kommer innover. Utrolig at en slik bro kan stå så lenge, nå er det vel ingen belastning på den, men likevel. Broen sees fra veien og posten er lett tilgjengelig.

Returen gikk til Åmodt i Sørkedalen.

Ingunn 


   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@hansf)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden
Innlegg: 42
 

Dette var målet for en fottur fra Elveli parkering via post Bjønnesteinen og videre til Langlia og ny post ved Hagatjernsbekken. Tungt opp forbi Kjelsås før vi kunne fortsette i god fart videre. Underlig nok brukte vi ett minutt eller to før vi så posten. Ikke helt lett å se inne i løvskogen nedenfor veikrysset. Så ruslet vi tilbake til et åpent område ca 100 m før vi kommer inn på "hovedveien" tilbake til Elveli. Her er det noen overgrodde murrester som sannsynligvis er grunnmurene til bebyggelsen på Langlia. Vannet utenfor her heter Heimtjern, i dag en del av Langlivatnet, men det var et eget tjern før oppdemmingen av Langlivatnet. Pussig å sitte på et slikt sted å se for seg tidligere tiders tilværelse for barn og voksne langt fra "sivilisasjonen". Men det var jo familier den gangen som bodde enda lenger inn i Marka!


   
Morten Møst og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette