Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-20 Kjerkeberget ved Vambu

18 Innlegg
9 Deltakere
24 Reactions
2,464 Visninger
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Trådstarter   [#421]

Jeg parkerte bilen nede ved parkeringen ved Øyangen og jogget grusveien 1 km til blåstien tar av til høyre opp i lia. Blåstien ble fulgt i drøye to km. Det var den bløteste blåstien jeg har gått noen gang (jogging ble uaktuelt). Det var som å gå blåmerking som forslag over en evigvarende bløt myr. Ved foten av Kjerkeberget gikk jeg av stien og opp til toppen. Herlig og vill post.

Jeg hadde ikke så lyst til å ta blåstien tilbake, så jeg gikk heller nordover til en grusvei som går ned til Øyangen. På veien dit møtte jeg på Vambu-hytta. Den veien hjem var på ca 4,5 km, så det var ca 1 km lenger enn blåstien, men mindre bløt og jeg fikk dermed en rundtur. Konklusjonen er at blåstien er raskeste og enkleste vei til posten, men det andre alternativet er også å anbefale.

Virkelig en post langt borte. Først 80 minutter kjøretur og deretter er det ca 45 minutter å gå til posten, og like langt hjem igjen.

Karl Georg 

Morten Møst og Nina Didriksen likte dette innlegget.
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Postet av: @karlgeorg

Virkelig en post langt borte. Først 80 minutter kjøretur og deretter er det ca 45 minutter å gå til posten, og like langt hjem igjen.

Men de fleste tar nok flere poster på samme tur, når de først er i området. Det er fine kombinasjonsmuligheter.

Takk for fine rapporter, forresten. 

God tur! Hilsen Nina

SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Trådstarter  

@ninad Takk skal du ha! Dine rapporter er for øvrig mine favorittrapporter her.

Det var ingen kritikk av post 20. Jeg kombinerte den posten med tre andre i formiddag selv. Ville bare nevne at det nok er den posten, sammen med kanskje posten sør for Tverrsjøstallen, som krever mest innsats å ta i dette heftet (om du bor i Oslo).

Jeg møtte for eksempel to kjentmannsjegere som tok post 19 og 21 i dag men ikke orket Kjerkeberget - den tar de solo en annen dag - kanskje. Jeg gjetter på at post 20 er den posten færrest tar i dette heftet. I skarp konkurranse med det runde tjernet sør for Tverrsjøstallen.

Kjentmannsmerket er et genialt konsept og jeg liker at de sprer postene utover hele kartet.

Karl Georg

Morten Møst og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

@karlgeorg 

Jeg tok denne sammen med venner sist søndag i flott høstvær. Brukte samme rute som deg - og må gi deg rett i at det var en svært våt blåsti der den gikk over en stor del myrpartier.

Men flott var det på toppen; vi koste oss med medbrakt niste og nøt det fine høstværet og utsikten. Og jammen fikk vi ikke besøk av to andre kjentmannsjegere mens vi satt der.

På returen ned til veien ved Bua, gikk vi også rett på den gamle Vambuhytta (skiltet var der ennå), men selve hytta var i dårlig forfatning.

Ingunn 

SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

@karlgeorg Jeg oppfattet det ikke som noen kritikk og er ellers helt enig i dine betraktninger. Det er nok mange som tar denne som eneste på en dag. 

Og ja, km-ordningen er herlig. Selv har jeg stor glede av å sitte med kart hjemme og se meg ut kombinasjonsmuligheter for å ta flere poster på samme tur - slik jeg ser du også gjør. 

Ha fortsatt fine turer!

God tur! Hilsen Nina

SvarSitér
Side 1 / 4
Del dette