En fin post - men hvorfor heter den ikke rett og slett UTSIKTEN. Det står på enkelte kart, og på skiltet like ved posten. Det er jo ikke tvil om at dette er et trigonometrisk punkt, som forfatterne selv sannsynliggjør. Her har stått et fotsignal av samme type som på Bukollen - posten som prydet forsiden av Håndboken for 2018-2021 Et flott sted. Fra hoved-Skjennungsåsen så vi faktisk Solobservatoriet på Harestua skinne i solen, nøyaktig 23 km unna. God tur! Hilsen Nina Enig med Jon og Nina - flott utsikt både på posten men enda bedre på hovedtoppen. Utrolig nok er det første gang jeg har vært på denne toppen med en slik storartet utsikt over marka øst- og nordover. Som "innvandret" trønder har jeg nok vært i marka årlig i varierende omfang siden midt på 60-tallet, men altså ikke her. Det sier litt om hvilket friluftseldorado vi har her i markene rundt Oslo. Det tar sin tid å komme overalt.... Det er tydelig at Skiforeningen (er det dem?) har gjort god jobb her oppe nylig. Ny blåmerking på stien ned mot Ullevålseter Jeg besøkte posten i dag. Historien i boka forteller om grensebolt eller feste som er markert med blå farge. To sånne bolter er godt synlig rundt posten, men kjæren min fant også den tredje bolt som ikke ble malt med blå og som kan danne perfekt trekant med de to andre. Den tredje bolten (ikke markert) kan finnes i skogbunnen bak posttavla. Herlig med flere poster i joggeavstand hjemmefra - og hvor jeg atpåtil har jogget til tidligere. Det ble en fin rundtur fra Brekkekrysset via Ullevålsseter og via Sognsvann hjem igjen. Karl Georg