Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-32 Grensemerke Skjennungsåsen

14 Innlegg
13 Deltakere
40 Reactions
1,927 Visninger
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden

Startet ved Frognerseteren. Istf stien til Skjennungsstua tok jeg den bratte stien opp. Den er også blåmerket. Det er til og med blåmerket helt til Utsikten (posten burde vel ha hatt dette navnet?). Er stiene her nettopp blitt blåmerkete? Flott her oppe! Ved stidelet på toppen av åsen var det rester av fundamenter av noe? Hva? Stien ned til Skjennungsstua var helt grei å gå.

Nina Didriksen og Synnøve Kjærstad likte dette innlegget.
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

@erikhaugros Slik jeg har lært det er de fire betongklossene fundamentet til et brannvakttårn som var her på 20-tallet.

Morsomt med den "bratte stien" - den var virkelig det.

Det er nøyaktig 11 år siden vi tok KM-post her oppe, og 17 år siden vi var her for en geocache. Etter hugsten på toppen er det blitt en formidabel utsikt , i motsetning til på "utsikten". Det er vel derfor at nettopp utsikten ikke var tema for posten.....

Nina Didriksen og Synnøve Kjærstad likte dette innlegget.
SvarSitér
(@falken)
Kjentmann
Innmeldt: 8 år siden
Trådstarter  

Det stemmer at det var et ganske stort brannvakt-tårn.

Skjennungsåsen og fundamentene var Kjentmannspost 33-10.

SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Noble Member Administrator
Innmeldt: 6 år siden

Her er rapporten fra den gang da.

SvarSitér
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden

I det nydelige været i går ble det en fin tur fra Frognerseteren til denne posten. Jeg er enig med de som synes at utsikten er mye finere fra toppen enn fra Utsikten nå. Jeg har vært på Skjennungsåsen mange ganger, men det er nok lenge siden sist. Kan ikke huske at jeg har sett blåmerkede stier der før. På vei til posten tok jeg av halveis på veien inn mot Skjennungstua på en umerket og ikke så bratt sti. Det hadde vært en behagelig ankomst hvis det ikke hadde vært for alle HLF'ene som lå i bakhold der. 

Synnøve

Morten Møst og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 3
Del dette