I dag 7.10 ble det tur til kjentmannsposten ved N Krokvann. Forbausende enkel sak i godvær og med lite vann rundt posten (den sto helt på det tørre). Litt ugrei sti ned fra veien mot Røyrivannskoia (bløt og delvis bratt), tok derfor den litt lengre stien (sykkelsti) tilbake. Hadde egentlig tenkt at denne posten var "skipost", men tar ikke sjansen på at det blir nok snø denne vinteren heller. Men i gode vintre ligger denne posten på en utmerket skiløype innover mot flere vann i Østmarka Nå er det sjeldent fine skiforhold i Østmarka og på Losbyvassdraget! Vi tok en rundtur over vannene fra Losby igår til denne posten. Gikk opp Kalddalen via Mønevann/Fløyta/Geitsjøen, så ned på Nordre Krokvann. Derfra var det kort vei bort til posten, som hadde fint skitråkk inn og ingen spor av bekk eller vann. Kan ikke huske sist jeg har gått bratta ned til Røyrivann uten is/holke, så flotte forhold. Anbefales! Flotte forhold over vannene i skumringstimen med fine scooterspor: Sterkt inspirert av Aina og Steinars beretning la også mitt team veien over vannene fra Losby til Nordre Krokvann. Jeg har skrevet litt om turen her. Vi merket oss at Jegerslyboka heller vil ha oss til å ta denne posten fra Bysetermåsan, men turen fra Losby var mer enn bra nok for oss. Hei! Det er ingen ting i veien med å gå fra Losby. Jeg gjorde det for noen år siden da det også var en post ved en gammel demning her inne. Gikk dere på ski over isen? - eller for oss som ikke går på ski lenger, er det greit å gå på isen til fots? Ingunn Ja, vi gikk på ski over isen. Men med væromslaget kan jeg ikke si noe om hvor greit det er nå.
![20240112 171948[1] 20240112 171948[1]](https://www.kjentmannsmerket.org/wp-content/uploads/wpforo/attachments/22/thumbnail/1228-202401121719481.jpg)