Etter åpningen på Haslumseter tok jeg og sykkelen fatt på en real berg-og-dalbane-tur til denne posten. Først ned til Grønnebunn nede ved Østernvann, så opp til kryssing av Åborbekken, deretter langt ned sør og øst for Høgåsen. Og så opp igjen, rundt Høgåsen, og på kort trillesti over til veien på nordsiden, ned til Lønnås. Og så holdt jeg høyden vestover til posten: Ikke noe særlig trivelig sted, men artig historie! Og fabelaktig mosjon, der jeg altså kunne sykle på grusvei 99% av strekningen. Jeg møtte to trivelige postjegere på stedet, de hadde også fått med seg seansen på Haslumseter, men kom på en ganske annen måte. Så var det "bare" å sykle hjem ... (ca 1000 høydemeter sørget for varmen på denne litt grå søndagen). Da er vi gang! Pål PS: Ingen klippetang på denne posten Parkerte innerst i Sørkedalen og fulgte sti og grusvei. Fant posten relativt enkelt, men fant ikke rester etter utedoen. Gikk en snarvei rett ned til blåstien igjen og turen ble på totalt 5 km. Karl Georg PS: Ingen klippetang på denne posten Så rart! Det var tang der da vi var der på kveldstur 13. september. Hilsen Nina @ninad Tangen var på plass i dag! Tok bussen til Lokalet og syklet derfra til posten. Fra dette utgangspunktet er sykkel utmerket. Spennende historie! @erikhaugros De har vel vært der en gang med tang mellom @paalv og mitt besøk. Hilsen Nina Jeg ivrer for vinterbeskrivelser av postene. Å finne postene på sommerføre kan være vanskelig, men umulig er det ikke. Men på vinterføre med dyp snø kan det være "umulig". Vel, denne gikk veldig greit i dag. Etter å ha gått opp en skogsbilvei fra Lokalet kom jeg inn på Vennerliveien. Det lille snødrysset som kom i natt hadde gjort underverker. Skaren bar greit, og snøen gav feste. Nydelig var det. .
God tur!
God tur!
På tilbakeveien traff jeg en annen postjeger. En ung mann fra Romania, som jobbet i Norge. Han hadde prøvd seg uten ski eller truger, men måtte gi seg fordi han gikk igjennom skaren
Morsomt å møte folk fra såpass fjerne land, som er hekta på Kjentmannsmerket!
Fotoet viser et foreldet og glemt skilt. Spennende det også.