Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-09 Hornivollen

9 Innlegg
7 Deltakere
30 Reactions
1,511 Visninger
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden
Trådstarter  

IMG 8761

Nytt besøk, nå på ski. Dvs. en kjentmannspost etter Heilemann-metoden*. Hornivollen har hatt mange besøk i det siste, etter sporene å dømme. Alle skispor var dype og hardfrosset, og krevende å krysse.

Jeg kom fra Mikkelsbonn og tok inn cirka ved blåstien, der noen hadde gått. Så tok jeg meg ned mot flaten. Ut igjen omtrent samme vei, men lenger ned. 

*Oppkalt etter Beate Heilemanns prinsipp om å ta alle postene både sommer og vinter.

God tur! Hilsen Nina

Morten Møst, Ingeborg Roald og Kari Lohne likte dette innlegget.
SvarSitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 7 år siden

@ninad Tok denne og nr. 8 Tjernsøyet på Ramsåsen i dag.  Tok utgangspunkt fra Jordbru og fulgte stien til Svartvannshyttene. Stien går mye oppover og det er mye stein. Jeg kom til tidligere beskrevet blåsti, nå er tømmeret borte og stien var knusktørr.  Ikke problem å gå i det hele tatt.  Men ville unngått den etter gode regnskyll.  Derfra var posten lett å finne: nydelig plass :-).  Derfra bushet jeg ned til Svartvannshyttene (300 m)  og fikk registrert de 2 nye på app'n og lagt igjen mine selvstrikkede kluter / heklede gryteunderlag.   Vil vel foreslå det som enkleste vei til posten : sykle til Svartvannhyttene og bushe opp eller gå stien videre til den møter stien forbi posten.

Torgeir Stenstad, Morten Møst, Kari Lohne og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Fra støyende bilkø på E18, var det en befrielse å bli møtt av brekende sauer  på P-plassen ved Vestmarksetra.

Det er jo rimelig mye oppover i retning Grønland, før det blir nedover igjen mot Svartvann ( på en steinete skogsvei) . Også jeg fulgte veien til Svartvannshyttene og derfra skauleis gjennom kvist og strå og bringebærkratt mot stien og posten.

Samme vei tilbake, men tiden ble halvert og jeg fikk igjen for alle oppoverbakker som var tilbakelagt på vei innover.

Torgeir

Hornivollen

Morten Møst og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Mye regn for tiden, så turen gikk fra Skoglund i dag. Fikk testet ut den nye utfartsparkeringen, og det var jo ren luksus!

Opp bakkene på fin grusvei, trillestien over mot Svartvannshytta.....og...gjørme og hogstfelt. Skulle tro at dette forumet ikke blir lest, vi hadde vel ikke trodd det skulle være så ille som det var beskrevet. Vi hadde ikke støvler eller høye sko, men med mye balansering og omgående manøvrer kom vi opp til blåstien uten å plumpe. Deretter til posten.

Tilbake tok vi blåstien videre mot Mikkelsbonn og til veien. Mye hyggeligere!

Mange folk ved posten, tydeligvis en innspurt for mange nå som HLF-plagen (nesten) er borte? 

Victor Hansen likte dette innlegget
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette