Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 26-36 Jaktslott ved Vennervann

4 Innlegg
4 Deltakere
15 Reactions
188 Visninger
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden
Trådstarter   [#626]

En grei tur etter mange klatre-etapper på tidligere KM-turer i det siste. Parkerte på Solemskogen og vandret blåsti helt til 100 meter fra posten. Da var det bare å følge skiltet til Sørlandshytta. Og relativ flat tur, uten de store høydekurver.

Men virkelig et område med stor slitasje. Blåstien var 2-3 meter bred, og med mange alternative snar- og omveier. Vi møtte bare en person på vår vei, så slitasjen var begrenset i dag.

Vedkommende skulle imidlertid gå til Bergen og hadde nettopp startet turen. Han hadde definitivt noen meter igjen før han traff sin datter som ventet et sted mellom de syv fjell....

Fant dette bildet på FB under "gamle bilder fra Oslo"

Jaktslottet

Morten Møst, Nina Didriksen, Torgeir Stenstad og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Søndre Langvann

Valgte å sykle hjemmefra ( enda en Groruddalen-travers) og via Ammerud til Lilloseter. Siste etappe med et gammelt o-kart, ble det sti helt frem. Og mange oppoverbakker ble det!

Idyllisk ved Søndre Langvann ( bildet).

Ikke mye som minner om et jaktslott nå, men en stille og pen plett i høstskogen.

Torgeir

Jaktslottet post 36

Morten Møst, Nina Didriksen, Kari Lohne og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Daniel Hunn
(@cavakreket)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden

I år fikk jeg ikke med meg startskuddet, så det ble litt treg oppstart på meg i år, men 16. august var jeg her på denne posten. Egentlig var dette en geocache/badetur til Aurevann, men denne ble en fin bonus når jeg fant ut at jeg ikke var så langt unna. Parkerte på Steinbruvann og fulgte skogsbilvei som transportetappe helt frem til Lilloseter. Med en motivasjonsbolle innabords derfra var det bare å ta fatt på høydemeterne på sti videre. Benyttet anledningen til å besiktige både Langvann og Vennervann, målet for turen var tross alt et bad, men når ingen av de fristet falt jeg tilbake på plan A, som var et bad i Aurevann. Det var en litt i overkant frisk opplevelse i dag.

Fint å være i gang! første post unnagjort, det jeg trodde skulle være årets siste bad unnagjort, og noen geocacher logget. Alt i alt en bra tur. 

Morten Møst, Nina Didriksen og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Tre ukers postpause (et hefte i seg selv), i dag ble det tur fra Solemskogen. Vi gikk inn på umerket sti forbi Setertjern før vi fulgte vei et stykke og la så turen inn forbi Revlitjern. Litt mer spennende enn blåstien, kanskje. 

Deretter litt blåmerket og litt umerket samt noe rødmerket, forbi fine Grisputten og plutselig var vi ved posten. 

Hytta virker godt nok vedlikeholdt, men den har få og små vinduer. Fra nabolaget (Sørlandshytta?) hørtes mye aktivitet fra glade barn, det er hyggelig når hytter brukes  

Tilbake i nesten speilvendt trasé, dvs. blå- og umerket om hverandre og veien rundt Setertjern. 

HLF-fritt, merkelig nok.

Grønt parti fra fine Lillomarka. 

IMG 6794

Dette innlegget ble endret for 2 uker siden av Nina Didriksen

God tur! Hilsen Nina

SvarSitér
Del dette