En imponerende bergvegg, dette. Det er en lønnsom avstikker fra blåstien kalt Varingskollen rundt. Den turen er 9,5 kilometer og en fin runde. Fin sti opp: Avstikkeren til Geitberget er skiltet og vel verdt å ta. Kjentmannsposten står ikke ved Geitberget-skiltet, men lenger sør, og denne er faktisk ikke snudd med ryggen ut. Her er også en geocache, den var ikke besøkt på over to år. God tur! Hilsen Nina Det ble en fin tur til «Hvalryggen» på Geitberget. Valgte å gå fra parkering innerst i Tumyrveien ved Nittedal stasjon. Gikk over Linfåningshøgda som var post på 70-tallet. Trig.punkt på Linfåningshøgda Krysset Høldippeldalen og gikk til snuplassen på skogsbilveien som går på vestsiden av Høldippelen. Videre på umerket sti på østsiden av Åbortjernet opp til hogstfelt med koie på nordsiden. Videre mot øst over hogstfeltet. Opp mot et tre ved stien i østkanten av hogstfeltet sto det rester etter en slede. Kan dette ha vært en bukk eller geit som omtalt i KM-heftet? Bukk eller geit? Stien dreide etter hvert mot nord og gikk rett opp til Hvalryggen. Artig formasjon her. Kunne minne litt om Svabergene ved Blåfjellhytta i Kjekstadmarka men i langt mindre målestokk. Retur samme vei tilbake til skogsbilveien og denne ned til parkeringen. Takk for beskrivelse. Sitter og ser på kart, og så at dette kunne være et alternativ til beskrivelsen i heftet. Det er jo en lengre tur enn fra varingskollen, men man starter 80 høydemeter høyere, og går mye på vei, så dette blir nok mitt valg også regner jeg med. Valgte samme vei til psten på grunn av været i dag.brukte 1 t og 15 fra parkeringsplassen. Forsøkte å gå rolig fordi jeg skulle hente min datter på skolen, og ville slippe å vente for lenge og å få være mest mulig ute i naturen. Dette ble min gullpost. Har gått og syklet 193 km til nå og det blir litt mer sykling til 9 av de siste 10 postene som gjennstår
Fra Varingskollen stasjon brukte jeg en halvtime til Geitberget