Hei, hei - jeg ble så inspirert etter å ha lest om de fine turene deres(en særlig takk til Liv for fin veibeskrivelse) og dro i vei på tur i dag. Veldig hardt og isete på morgenen, gikk på snørra i første lille bakken og jeg tror faktisk at det var bare fordi jeg var så redd for å falle - det er vel ganske typisk. Gikk litt greiere etter hvert som det ble varmere men så ble det vel for varmt og stavene fikk liksom ikke feste lenger i den tråkkede løypa. Fant greit frem til posten og koste meg i solen med deilig mat uten noe særlig å drikke...bare litt kakao. Resten av drikken lå igjen i bilen, veldig smart i dag når det var så varmt. Gikk litt på stumpene på slutten - ble temmelig sliten og tørst, men ikke verre enn at jeg stoppet innom Fiskebu på veien tilbake. Gjett om jeg var glad når jeg kom frem til bilen og kunne kaste meg over saft og cola! Veldig fint vær oppveide for det som ikke var helt i toppsjiktet(mine dumheter og litt slitsomt føre) og det ble en veldig fin opplevelse. Takk for turen! Endelig er denne i boks for meg og følget i gård. (Vi hadde ellers et mislykket forsøk 13. mars). Og nå måtte det jo vel være spor over Langtjern og myrene. Takk til alle dere andre før oss. Fantastisk tur til Bleiksjøflaka 10 removed link Nydelige skiforhold i Marka nå og snøen bærer godt utenfor løypene. Deilig med en post med så nydelig utsikt. Mange fine skiturer beskrevet over her. Og så var denne posten historie ... God tur! Hilsen Nina huff ja, men det går jo heldigvis an å besøke stedet uansett og det kan virkelig anbefales en tur hit. Jeg var der på vinterføre men skal helt klart ta en tur på sommerføre også 🙂 Gleder meg!
Vi startet nokså tidlig fra Jonsetangen, og tok samme trase som de andre 3 før oss. Alt gikk greit inntil vi begynte offpiste. En blanding av bløtføre og hard snø/is i løypene. Men altså massevis av spor på Flaka. Så vi fant posten greit.