Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-23 Slippsted "Jan" ved Grønntjern

7 Innlegg
6 Deltakere
13 Reactions
1,608 Visninger
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Ja, når du kommer fra Svenådalen/Tverrsjøstallen kan du kjøre til nevnte bom. Ev. fra Olum/Olimb (veien forbi Vestenden/Sindersætra).

På den andre siden av bommen går veien ned til Svartbekken P. Der er det låst bom, jeg har aldri hørt om noen betalingsmulighet der, men jeg har heller aldri gjort noe for å finne det ut. 

Jeg tror nærmeste parkering vest for bommen er krysset ved Sandbekkhytta (DNT), men har ikke undersøkt dette. 

At det er bilvei til nevnte hytte er jeg imidlertid glad for, da turfølget fikk hjerteinfarkt i lia ovenfor hytta etter en tur til Bislingen. Det ble rask transport til legevakt/sykehus på Hønefoss og endte godt. 

God tur! Hilsen Nina

Morten Møst og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Parkerte ved Sandbekkhytta for å ta en "trippel". Syklet til Slippsted "Oskar", tok Gjerdingen dam, og til slutt opp bakkene til "slippsted "Jan". Det var bakker, gitt - har bare kjørt dem ned på ski - og det er behagelig! 

En halv time opp - mye dytting av sykkel, men det var deilig å kunne bruke nøyaktig 5 minutter ned igjen på de samme syklene! På vei oppover ble det spottet mange kantarellsteder med eventyrlig mye sopp - vi fikk med oss mange kilo hjem til en stoor rensejobb....

Spennende å se containerne - solid stål som lever de neste 50 årene også.

Da var det bare to poster igjen før fristen.....

Nina Didriksen, Morten Møst og Liv Paltiel likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette