@hansf jeg har også hatt gleden av å overnatte på Trantjern under Solveig Ødegård. Var vel en vinter på 90-tallet. Jeg var eneste gjest og hun spurte om jeg ville komme ned i stua og se på tv sammen med henne, det var VM på ski, såvidt jeg husker. Fjernsynsapparatet var digert og jeg satt vel cirka en meter unna. Lydvolumet var altfor høyt for meg, sikkert tilpasset hennes noe dårlige hørsel. Det føltes som å få skiløperne rett i fanget, med bakoversveis (for meg). Absolutt minneverdig. Og som du sier, la oss håpe de har tatt vare på hyttebøkene. Solveig Ødegårds foreldre drev jo før henne, og dette står det å lese om i boken «De siste nordmarkinger» av Eva Huseby. God tur! Hilsen Nina I forbindelse med min første sesong som kjentmannsjeger overnattet jeg og en venninne - som introduserte meg for kjentmannsmerket - på Trantjern. Det var ett av de siste årene til Solveig. Mens vi var der fikk hun en større vannlekkasje og var ganske fortvilet. Min venninne som er både teknisk kyndig og svært praktisk anlagt fikk stengt vannet hennes så lekkasjen stoppet. Hun ringte etter sin sønn - som nettopp hadde vært der - og han kom tilbake og fikset vannet for mor. Vi var på sykkeltur og skulle telte, men bevilget oss også en natt under tak og det var her. Ingunn