Denne posten ble tatt i nydelig høstvær i dag. Postskiltet var på plass igjen. Det var fint å gå i terrenget og mye mindre vått enn fryktet. Har noen forsøkt å gå dit på ski denne sesongen? Jeg ser at løypa gjennom Stuttandersdalen ikke er preppet ennå, men nysgjerrig på om noen har prøvd å gå der manuelt 🙂 Jeg har ikke vært der på ski denne sesongen. Snøen er veldig luftig og min erfaring er at det ikke er noen såle, så du synker rett gjennom. Kan bli en endring på det nå, med det varslede mildværet - som vi får håpe går fort over. God tur! Hilsen Nina Lenge siden noen var på denne artige posten nå. Det kommer jo ny bok 31. mai, men siden postene i KM bok 2024-2026 står ute til 31. august skriver jeg litt om vår fine og værmessig høyst varierte tur i dag. Deilig å gå den lille kilometeren inn til posten. Artig at noen har bodd her. Dog litt langt fra folk og butikk etter min smak, men det var kanskje årsaken til valg av bosted for hvem det nå var. Vi syklet så videre til post 27 ved Daltjuven. Greit å holde høyden og lite fristende å sykle ned på Hakadalspukken, for så å reise til Stryken som jeg ser mange har som utgangspunkt for denne posten. Returen til Hakadal P valgte vi dog å ta fra Stryken. Surra litt med å finne sykkelveier her, men stort sett fint og litt terrengsykling må vi tåle. Totalt 4,5 mil på sykkel. Når jeg skriver sykkel er det selvsagt ikke liten moped også kalt el-sykkel😊 Kanskje greit at de som bruker el-sykkel presiserer det? Turen blir liksom ikke den samme. Vi hadde strålende sol, gedigne hagl og massiv nordavind. Veldig lite snø i Marka nå. Vi måtte kun trille over noen få snøfelt før Fortjern og like før den nye veien ned til post 27 ved Daltjuven. Min intensjon var å besøke disse postene på ski. Dessverre bød ikke anledning seg denne litt korte, rare vinteren. Har hatt stor glede av scooterløypa ned Gørjefløyta tidligere år. Deilig å få noen turrapporter - med snørapport også. Da kan vi andre våkne av vinterdvalen og ut på jakt!
Vi startet fra Hakadal P på sykkel. Det gikk greit, men jeg vil ikke anbefale det fordi veien er dekket av grov og veldig spisskantet pukk. Herlig å komme fram til Gørja og skogsbilveier av sykkelvennlig kvalitet.