Hei Siden ett "nødvendig ærend " brakte meg til sentrum, uten bil ble det tur til poster som egnet seg uten de store turene. Tok T-bane til Grorud t-bane stasjon. Når du går av toget er det bare å gå litt "bakover" i retningen du kommer fra, her går det en grei "sti" ned til turveien og det er bare å ta til venstre og langs elva. Det er skiltet fra "hovedveien" og ned til fossen. Samme vei tilbake, men helt da oppdager man andre ting. Ingunn Har gått hele strekningen langs Alna mange ganger. I dag ble det minste motstands vei til posten. Fulgte Grorudveien ned fra Grorud til Gangstuveien, gikk over den lille broen og ned til venstre og vips så var jeg fremme. Ikke noe koselig ved fossen i dag, så matpakken ble spist ved nedre dam på Hølaløkka. Ante ikke at det hadde vært skirenn her en gang i tiden før jeg leste postbeskrivelsen. Utrolig! Forkjølet team i dag, så det ble en liten "drive in" på denne posten. Parkerte i veien ved inngangen til parken, og så var det en kort tur opp til posten. Et flott sted, og fossen var en overraskelse midt inne i dalen her. Gikk en annen sti ned til bilen og der var vi omgitt av sopp-plukkere som snakket et annet språk enn oss. Håper bare de vet hva de gjør, alle sopper vi så falt i beste fall under betegnelsen "usikre". De fylte posene, så vi har tillitt til kunnskapen deres. Artig med slike bynære poster også, og i et garantert HLF-fritt landskap.