Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-06 Oppsalsetra

5 Innlegg
5 Deltakere
15 Reactions
775 Visninger
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden
Trådstarter   [#562]

En glemt kjentmannspost i forumet, i hvert fall fant vi ingen post med denne referansen i søk eller link i nummerert meny. Forum-verten har omtalt den på web-siden vår, rett skal være rett.

I forrige bok var det også noen "glemte" poster som få tok seg bryet med å omtale - og mitt "alle skal med"-gen slo inn og jeg måtte skrive litt. Så også nå.

Vi startet fra Kraft parkering i regnværet Lørdag 25.10. To km på veg og en km i terreng brakte oss fram til setervollen. Utrolig mye vann og søle i terrenget, så vi besluttet samme vei tilbake. Dette er tydeligvis et aktivt treningsområde, møtte mang aktive vandrere med målrettet blikk og ingen mulighet til smil og nikk. Er vi ikke i hilse-terreng her?

Vi tror at denne trolig er mer spennende på ski, dette er vel et ganske snøsikkert område.

Da var denne tråden også åpnet.

Dette emnet ble endret for 7 måneder siden av Morten Møst

Victor Hansen, Morten Møst og Gunnark likte dette innlegget.
Sitér
(@gunnark)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Hans, du kom meg i forkjøpet med omtalen 😊 Jeg var her i midten av oktober på en hverdag, og synes det var en trivelig tur nordover i lettgått terreng. Ikke så vått da. Passerte en saueinnhegning med egen publikumstribune (!). Tok av fra veien der den vender vestover til blåmerket  sti og kom fram til posten i skoglysningen etter å ha passert "Svenskehytta", som så velholdt ut. Det var satt fram ved til bålplassen nær posten, en hyggelig gest. Ikke mange på tur den dagen, men de fleste jeg møtte hilste.

Dette innlegget ble endret for 7 måneder siden av Gunnark

Nina Didriksen, Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

@gunnark 

Hei , det er en god stund siden jeg tok denne posten, men har heller ikke bidratt på siden her. Jeg valgte en litt annen vei til posten. Fulgte den blåmerkede stien fra parkeringen på Kraft og gikk over Glasåsen. Litt bratt enkelte steder, men tau er satt opp. Tok samme vei tilbake som dere.

Turen over Glassåsen . tidligere kjentmannspost er fin og kan absolutt anbefales som en variant til denne posten.

Ingunn

Victor Hansen, Nina Didriksen, Morten Møst og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Postet av: @lowe

En glemt kjentmannspost i forumet

(…)

I forrige bok var det også noen "glemte" poster som få tok seg bryet med å omtale

(…)

Vi tror at denne trolig er mer spennende på ski, dette er vel et ganske snøsikkert område.

For min del er det for å unngå «overload» i forumet.

Turen ER fin på ski, det ble en tur nr. 2 i februar etter barmarksklipping tidlig på høsten. 

IMG 2801

Dette innlegget ble endret for 7 måneder siden av Nina Didriksen

God tur! Hilsen Nina

Victor Hansen og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@carina-nilstun)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden

Jeg tok posten for annen gang i går. Tok, som sist, rødmerket løype fra Bøsetra og over på blåsti etter hvert. Men siden sist er det blitt hogstfelt her. Full aktivitet, store, leirete spor fra hogstmaskinene og rett og slett ikke særlig egnet for tur på noe vis. Trist og provoserende at man ikke kan drive skogbruk på en måte som ivaretar naturen, dyr og mennesker.

Det kommer stadig nye, store hogstfelt med sør i Vestmarka. Er det noen som vet om det finnes en oversikt over kommende hogstfelt?

Morten Møst og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette