Siden dette er ett nærmest ukjent terreng, valgte jeg å gå fra Marikollen p-plass. Her var det grei å parkere og lett å finne stien. Fulgte blåstien helt ned mot myra/vannet og tok skiløypa opp til hytta. Her satt det 2 ukrainske damer som jeg etterhvert kom i prat med. De bodde i Flateby og hadde også gått fra Marikollen. De fortalte at de hadde stusset fælt på hvorfor jeg stemplet ved oppslaget og var ellers svært interessert i å høre om turliv og turutstyr. De hadde egentlig tenkt seg til Ramstadslottet, men gått feil. Og visste ikke hvor de var. Jeg tok samme vei tilbake, mens damene ikke hadde gitt opp planen om å komme til Ramstadslottet. Ingunn
