Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 26-46 Trollkjerka

3 Innlegg
3 Deltakere
11 Reactions
642 Visninger
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden
Trådstarter   [#579]

Trollkjerka er et kjent landemerke rett innenfor Grønmo .

Imponerende  store steiner, med egen bålplass og "tak over hodet".

Sti rett til posten fra nord, se kart utsnitt ( 1:10 000)

Torgeir

Trollkjerka kart
Trollkjerka steiner

Morten Møst, Synnøve Kjærstad, Kari Lohne og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Her har jeg vært på kjentmannspost før og i går ble det ett nytt møte. Parkerte på P-plassen ved Grønnmo. På grusveien til venstre fra p-plassen og opp til den 1. lille "hytta". Her traff jeg to unge, voksne menn som var på o-post jakt og skulle samme retning. De visste meg en fin og rask vei inn til posten. Fra "hytta" tok vi grusveien til høyre mellom de grønne, frodige jordene, denne endte i en ny vei hvor vi tok til venstre. Etter en kort tur på denne veien ligger det en klopp over bekken på høyre side av veien, fulgte denne stien og gikk til venstre litt opp i lia hvor vi kom til en sti hvor det var satt opp ett blått tau (bratt opp). Her var det laget løkker på tauet for å få bedre grep. Fikk en sti som tok av til venstre (gikk ikke helt på toppen av bakken) og straks etter var jeg ved kirka og posten. 

Stien jeg kom inn på fortsatte (litt mot venstre) og nedover til jeg så vannet og gikk ned til dette. Her gikk det greit å krysse da jeg hadde gått litt til venstre og her så jeg veien jeg hadde gått på tidligere tok til høyre og var snart på veien og retur til p-plassen.

Med en gang jeg gikk ut av bilen fikk jeg dagens 1. regnskur.

Turhilsen Ingunn

Dette innlegget ble endret for 1 måned siden av Ingunn Sætervadet

Morten Møst og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Vi gjorde det enkelt: labbet over jordet rett vestfra, over «bekken» rett ved dammen og så på en sti opp og inn til kjerka (nordfra siste stykket). Rød strek på kartet. 

IMG 5684

Spennende sted. Husker en langvarig cacheletestund her for mange år siden. 

Dette innlegget ble endret for 1 måned siden av Nina Didriksen

God tur! Hilsen Nina

Ragnhild Krogvig, Morten Møst, Hans Löwe Larsen og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette