Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Skiforeningens årbok 2019

3 Innlegg
3 Deltakere
1 Liker
1,329 Visninger
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 23 år siden
Innlegg: 49
Trådstarter  

Skiforeningens årbok 2019 blir ikke lenger sendt til medlemmene, dersom man ikke gir beskjed om at man vil ha den. Man må sende e-post eller ringe innen 1. februar for å få den.
Dette fremgår på side 74 i Marka nr 1 - 2020. 
Jeg synes dette er tungvint og tror at det kan være første steg for å avvikle årboken som har vært utgitt siden 1895. 

Hva synes dere andre?

Pål


   
Sitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 312
 

Jeg ringte sporenstreks og bestilte vårt eksemplar. Sant å si var ikke det så tungvint.

Men jeg kan godt se for meg at ikke alle medlemmer er like interessert i boka som du og jeg er. Hvis det ligger en besparelse her - økonomisk såvel som miljømessig  - har jeg forståelse for at Skiforeningen ikke ønsker å trykke og distribuere bøker som bare blir kastet.

Når det er sagt, kan det godt være du har rett i at årboka står lagelig til for hugg. Hvorvidt det er synd, avhenger jo av hvor god den er. Jeg har alltid bladd igjennom og lest utvalgte artikler. Nå skal vi ikke sammenligne epler og pærer, men etter min erindring har årboka holdt høyere nivå enn bladet formerly known as Snø og Ski.

Endringer med boka og bladet henger vel sammen med Skiforeningens behov for å posisjonere seg for et varmere klima. Med faren for mindre snø og ski passer det vel ikke så bra med et blad som heter Snø og Ski, særlig ikke hvis man skal konkurrere med DNT om å være helårs markaorganisasjon, samt størst og mektigst. Relanseringen under navnet "Marka" signaliserer nok en eskalering av kampen om marka-makta.

Jeg synes bladet har en del å gå på rent innholdmessig, og savner blant annet bokanmeldelsene. Vi får tro det tråkker skikkelig til foran lanseringen av neste kjentmannsbok, men nå er jeg vel veldig off topic.

 


   
Pål V. Schage likte dette innlegget
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
 

Å snakke om kjentmannsboken er vel aldri "off topic", Morten. Siden du er inne på innhold; jeg håper den nye km-boken får en skikkelig språkvask. Boken er blitt tykkere og tykkere år for år, men jeg synes ikke kvaliteten har steget i samme grad, snarere tvert i mot. Litt for mye prat etter min smak, men så er jeg jo kanskje over snittet interessert i godt språk. Jeg håper også de slutter å bruke "høyre" og "venstre" i omtalen av "hvordan finne veien", og heller skriver "nord", "sør" osv.

Hilsen Nina
God tur!


   
SvarSitér
Del dette