Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-09 Der Mosstua sto

13 Innlegg
10 Deltakere
5 Reactions
7,002 Visninger
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 6 år siden

Snøfritt på bakken i dag, bortsett fra noen hauger der det var brøytet, men is i lufta!  Fin tur på sykkel fra parkering ved Kleivstua langs den Bergensek Kongevi. Etter ca. 4 km til Benteplassen bar det til fots mot vest innover i skogen. Stemmer at det er mye tråkk og veifar på kryss og tvers i området her, og ikke så lett å gjette på riktig sti. Men det er lov å ha flaks noen ganger - og de eneste vi traff på turen i dag, var et par andre kjentmannsjegere inni skauen ved Benteplassen. De hadde lett en god stund før de fant restene av Mosstua, og det ville vi også gjort - men nå fikk vi noen gode tips. Det må være under 1 km fra Benteplassen, men jamen ikke så enkelt å finne. 

Rart å tenke på at her har det bodd folk for ikke så lenge siden, bare litt over 100 år.  

SvarSitér
(@kristin)
Kjentmann

Hei, hei - jeg er nytt medlem her og ble nok i overkant ivrig i går. Etter å ha surret rundt i skogen i noen år og blitt litt lei av de samme turene kjøpte jeg mitt første kjentmannshefte for en måneds tid siden. Dette med postjakt er så gøy at jeg bestilte like godt det forrige heftet også, det var bare det at det tok litt tid å få heftet fra 2018... Leste litt på forumet og tenkte at det sikkert gikk greit uten bok også (det hadde jo gjort det med noen av de andre postene fra 2018-heftet). Det gjorde det ikke.

Det hadde snødd litt i løpet av natten og det var bekker overalt etter all nedbøren i det siste. Jeg rotet litt rundt i skogen en stund, men måtte bare gi meg og ruslet hjemover igjen(bor i Lommedalen). Da jeg kom hjem lå 2018-heftet i postkassen og ved nærmere undersøkelse viste det seg at jeg hadde vært ørlite for langt nord, tenker det ikke manglet mer enn 2 - 300 meter. Ja, ja - fin tur ble det likevel og jeg må jo faktisk tilbake snart på enda en fin tur. Neste gang blir det fra Kleivstua og da finner jeg vel kanskje posten ved Kleivmyra i samme slengen 🙂

SvarSitér
(@kristin)
Kjentmann

...og da var det gjort! Det hjalp jo en del med bok og hadde faktisk nytte av kompasset også. Flott dag på Krokskogen, sola kom frem på ettermiddagen.

SvarSitér
Side 3 / 3
Del dette