Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-25 Fiskeløysåsen

17 Innlegg
11 Deltakere
37 Liker
2,483 Visninger
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 87
 

Vi valgte en alternativ vei inn på vår lørdagstur. Vi skulle ha med oss cachene på denne runden også, så vi parkerte ved sørenden av strykenvatnet, gikk under RV4 og deretter god sti opp til Fiskeløysa. Deretter bushing til Bjønneputten og opp til toppen og posten. Retur ned skiløypa og spasertur parallelt med RV4 tilbake til parkeringen. Dermed ble det en perfekt rundtur.

Yr hadde lovet oss regn, torden og kraftige vindkast, så vi var kledd for turen. I stedet ble det gløtt av sol, lummert og luftfuktighet på tusen prosent! 

Det innbar badstu-aktig svetting, samt mygg og knott (ja, det er den sesongen) i en stor mengde. De lot seg ikke imponere av myggmiddel eller påkledning, de gikk på med dødsforakt. Noen døde også, for min hånd. MEN: På langt nær så ulidelig irriterende som HLF, behørig debattert i tidligere innlegg i denne tråden.

Det var en knallfin post, på et sted vi bare drar forbi enten på bilveien, sykkelveien eller på ski. Også rart å gå i skogens ro - behørig akkompagnert av suset fra 4'ern både opp og ned. Vi er ikke akkurat langt fra sivilisasjonen akkurat i dette området. Det ble vi minnet på.


   
Nina Didriksen, Gunnark, Morten Møst og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 108
 

Nesten to år siden forrige loggførte besøk på dette forum, men så er jo jeg en notorisk somler. Gjør en liten innspurt for å se om jeg kan rekke Gull før 1.9. På en lørdag med regn på morgenen og regn og torden i vente på ettermiddagen, var det ikke akkurat trangt om p-plassene på Stryken St. Solen varmet, men veldig vått i gresset. Fulgte MMs rute og skiløypa oppover, og den var ganske gjengrodd av gress på godt over meteren. 

Oppover mot toppen var det et blåbæreldorado, så tok meg god tid til å bli mett. Fint og luftig oppe på toppen, og fant både "toppsteinen" og posten greit. 

Takk for turen!

PS! Glemte et hundebånd på posten, så dersom det er noen andre somlere her, så ta det gjerne med 🙂

KM 20 25 1
KM 20 25 2

   
Kari Lohne og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette