Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-25 Fiskeløysåsen

17 Innlegg
11 Deltakere
37 Reactions
4,422 Visninger
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

Ny artikkel: Stein uten bitt på Fiskeløysåsen

Lene, Nina Didriksen og Jarle Karlstad likte dette innlegget.
SvarSitér
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden
Trådstarter  

@mortenmost

Som vanlig en ren fornøyelse å lese dine innlegg, Morten. Men nå hadde jeg egentlig bare en liten kommentar til våre uønskede følgesvenner (les HLF). Jeg har spurt meg selv: Hvem blir den første til å bruke det latinske navnet på disse ekle småkrypene. Og med ditt siste innlegg fikk jeg jo bekreftet at jeg hadde rett svar. Så kanskje vi nå skal gå over fra forkortelsen HLF til LC ? Jeg bare spør 🙂

Synnøve Kjærstad og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Postet av: @jarle

Hvem blir den første til å bruke det latinske navnet på disse ekle småkrypene. Og med ditt siste innlegg fikk jeg jo bekreftet at jeg hadde rett svar. Så kanskje vi nå skal gå over fra forkortelsen HLF til LC ? Jeg bare spør 🙂

Ja, dette er første gang Morten bruker den latinske betegnelsen på hjortelusfluer - i kjentmannssammenheng. For oss som kjenner hans gc-sider (geocaching) er imidlertid ikke dette ny latin. 

Om vi skal gå over fra HLF til LC? Nei. Etterhvert er det ganske mange som kjenner til navnet, og krypet, hjortelusflue - og til og med HLF blir forstått i enkelte sammenhenger - så jeg synes vi skal holde oss til det. Men det er valgfritt 🙂

God tur! Hilsen Nina

SvarSitér
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden
Trådstarter  

@ninad Jada, jeg er helt enig med deg. Dette ble skrevet med glimt i øyet. Var forresten plenty av HLF i kveld innover i Romeriksåsen fra Tæruddalen.

Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Et nydelig sted, men obs! mosen på toppen er såpeglatt!

Dette ble en tidlig formiddagstur i ryggvennlig terreng. Tåka hang lavt, det samme gjorde duggen, så buksebeina ble våte fortere enn du kan si «geocache» eller «kjentmannspost».

Jeg fulgte rødmerket skiløype frem til den gjør en knekk øst for bekken, derfra bushet jeg de siste ca 350 m inn.

Fordelen med å somle litt med noen poster er jo at jeg da også får logget noen av cachene som har det med å poppe opp ved dem 🙂

HLF-ene var også fornøyd.

Edit: To HLF dukket opp på overtid, etter både tre runder med kam og en dusj kunne jeg plukke dem ut bak øret. Huff.

56D91E95 810E 41D7 A3D2 8EE0EDFE27CE

God tur! Hilsen Nina

Synnøve Kjærstad likte dette innlegget
SvarSitér
Side 2 / 4
Del dette