Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-15 Noreledningen

19 Innlegg
14 Deltakere
56 Reactions
3,180 Visninger
(@hildesamdal)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden

Tre postjegere tok turen inn fra Damtjern i går. Det var vått. Vi møtte en annen på vei inn, omtrent halvveis på stien fra Løvlia og spøkte med hvor vått det var. Det blir verre sa han, og han overdrev ikke. 

Kloppen over bekken er der fortsatt, og hjelper deg over, men ikke tørrskodd. De skoene er uansett IKKE tørre når du har kommet så langt, så det er ikke så farlig om vannet går over skoene... Så mye vann som det var i går, hadde det vært nyttig med klopper flere steder, det minnet mer om vannhinderløype enn sti fra starten på tjernet. Vi kom både frem og tilbake til posten, skoene må nok tørke en stund. 

Hilde 

Nina Didriksen, Hans Löwe Larsen, Morten Møst og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 7 år siden

@hildesamdal Så fint med noen 2024 oppdatteringer : jeg har 12 poster igjen i boka og får det litt travelt (skal avvikle ferie også) Flott å bli advart mot våte områder - tar med ekstra sko og sokker jeg da :-).

Morten Møst og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

Dette ble mitt teams gullpost, besøkt den siste julidagen i vakkert vær, men på godt drenkede stier. Dette var vårt 14. gullmerke, egentlig det 15. for meg da jeg også tok et gullmerke som fjortis i 1971.

Mens vi plasket fremad sendt vi varme tanker til dem som her i forumet hadde varslet om bløte forhold og overbevist oss om å stille med høye støvler. Uten dem hadde vi vel fått svømmehud mellom tærne. 
Det var en fryktelig kadaverlukt ved posten, noe som heldigvis viste seg ikke å stamme fra noe verre enn en halvspist fisk som lå nær de gode sittesteinene.

Etterpå plasket vi ned til Møkkalitjern, vakrere enn noensinne.

Både her og ved posten så vi tydelige dobbeltspor i terrenget som det er nærliggende å knytte til fjerning av master. Ellers virker det som at prosjektet er skånsomt gjennomført. Vi så i hvert fall ikke andre spor.

Det var flere team her samme dag, både med høyt og lavt fottøy.

Gullet ble feiret med to netter på Løvlia, et ypperlig sted både for kortreist ferie og for feltoperasjoner i Krokskogens indre.

IMG 7269
IMG 7265
IMG 7303

Hans Löwe Larsen og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@gunnark)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Gratulerer! Vi tok også denne posten for en tid tilbake med utgangspunkt i overnatting på Løvlia. Et godt sted å være😊. 

Hans Löwe Larsen, Morten Møst og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

En liten fortelling om denne interessante posten finner du her.

Hans Löwe Larsen likte dette innlegget
SvarSitér
Side 3 / 4
Del dette