Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Hvordan er sykkelveien til postene?

16 Innlegg
10 Deltakere
27 Reactions
1,862 Visninger
(@andrsa)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden

Post 10 Pipit: svært god privat vei, men intet skilt om sykling forbudt. Post ligger i god avstand fra eiendommene. Parkering mulig på Skoglund og sykkel/gangvei derfra. Andreas S

SvarSitér
(@andrsa)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden

Post 9 Hornivollen: parkering ok på Skoglund. Utg.pkt er (gammel) undergang under E 16 og mulig å følge  rute gjennom anleggsområde til start på skogsbilvei/skiløype opp til Mikkelsbonn removed link Grusvei, men ok å sykle - også med elsykkel - i hjulspor. Ved Svartvann øst mulig å sykle sti og «kjerrevei» til DNT´s hytte. Setervollen nås med bushing, til dels gjenplantet voll. Andreas S

SvarSitér
(@bente-krog)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden

Etter mandagens sykkeltur i Romeriksåsen fra Grua til Glittre for å finne postene 36, 37, 38 og 39, kan det rapporteres om mye grov grus. Pukk? Den skriver seg nok fra mye hogst i området, særlig i den nordre delen.

Vi syklet fra Grua stasjon - om Langvatnet/Korsvatnet til Sølvtjernhytta post 36, BÆ-BU

IMG 4315 pukk

Eksempel på grov grus i forgrunnen

Turen gikk videre til Råsjøkrysset - Råsjøstua - Bjertnessjøen - Gruvelia. Strekningen Engelstadvangen til Storøyungen: grus og skarpe småsteiner hele veien.                                                                                    

IMG 4334(3)

Forøvrig en kort, men spenstig trillesti over Gjermåa

Litt utfordrende med tunge sykler over de smaleste plankene.

Veien opp mot Oppegårdskollen og post 39 i Kirkebyhøgda var bedre, også de bratte bakkene ned til Hakadal kirke og Glittre. Noen bra strekninger totalt sett, men litt for mye grovt grusdekke til at man følte seg velkommen på sykkel.

Krysset over dalen til Nordmarka ved Hakadal verk og kunne nyte skogsbilveier slik som vi liker dem helt til Sognsvann. Fint forbi Gørja selv om det nylig er hogd der - honnør til Løvenskiold!

Andreas Sand og Gunnark likte dette innlegget.
SvarSitér
(@kjemikar)
Kjentmann
Innmeldt: 12 måneder siden

Eg har nye oppdateringar på eit par postar eg har sykla til:
Post 1: Flott å sykle heile vegen fram på ganske fin grus.
Post 2: Ein kjem seg vidare frå post 2 til botn av åsen

Post 19 og 20: Flott skogsbilveg som det er mogleg å sykle på heile vegen til postane med berre eit kort stiparti fram til vatnet. Eg har ikkje sykla vegen vidare mot Spålen og post 22.

Andreas Sand og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
(@kjemikar)
Kjentmann
Innmeldt: 12 måneder siden

Eg har også no sykla i til Post 49, men ikkje slik det er foreslått i boka. Eg sykla inn ved gården Mjærskau og vidare inn på traktorvegen nordover. Eg sette frå meg sykkelen ved krysset der det står skilta at det er 1,2 km til tårnet, men dersom ein er god med terrengsykkel eller har betre girutveksling enn meg er det mogleg å sykle ganske mykje lengre opp i lia. Dei aller fleste kan sykle dit eg sette sykkelen min, med eller utan el.

Andreas Sand og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 4
Del dette